Flere "hit" på siden

Der bliver diskuteret om forskellige nye grupper og af hvilken art. Problemet med at der ikke bliver mange bruger under diverse grupper skyldes måske at folk ikke får svar på deres spørgsmål. Det er da helt fint at vi sidder og gør os kloge på forskellige ting der har vores interesse eller noget vi har erfaret, men hvad med dem der har spurgt om et eller andet " vi ikke lige ved noget om eller ikke gider at svare på" Disse bruger får ikke noget svar og vil ikke kommer igen og vil sikkert ikke anbefale denne hjemmesiden til andre.

Problemet er ikke kun på denne side, også ask-alex har dette problem. Det må være op til administratoren eller redaktøren af siden at, sørge for alle for svar, kun på denne måde vil siden vokse og blive langt mere dynamisk og interessant. Der skal ikke gå uger eller måneder før der kommer et kvalificeret svar, det skal ske inde få dage så man får et svar mens problemet er aktuelt.

Årsagen til dette problem er jo nok at det ikke er fagfolk der starter disse sider, eller at der ikke er fagfolk tilknyttet, tænk hvis feks. net-doktoren var lavet over samme koncept !! Jeg mener at det er for let at starte en sådan hjemmeside og overlade det til brugerne at gøre det til et "hit" det må være op til ejeren at gøre dette.

Mvh

------------------
Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter,

Jeg mener ikke du har ret!

Sammenligningen med Ask-Alex og Netdoktor synes jeg ikke er rammende. I de to tilfælde er der tale om netsteder, der er åbnet med det primære formål at tjene penge på det.

Hvis det havde været formålet med Lav-Det-Selv, var det for længst lukket igen.

Som det kører nu er der en række entusiastiske gør-det-selv-folk, der helt uden egen vinding stiller deres erfariing til rådighed, og af og til opstår der en diskussion af hvilken metode, der er den mest korrekte til dette eller hint. Det er det, der gør at Lav-Det-Selv er et forum, det er interessant at logge ind på med jævne mellemrum.

Der kan aldrig være garanti for at få svar på alle ens spørgsmål, og det vil altid være ens eget ansvar om man følger de råd, der er givet.

Hvis der skulle være garanti for altid at få svar måtte der nødvendigvis være tilknyttet betaling. For så var siden jo i virkeligheden en rådgivende ingeniør/arkitekt/havearkitekt/entreprenør.....

Mvh
TS
Det er lidt sjovt at det er en bruger med så få indlæg der hævder at man ikke får hurtige kvalificere svar !! Det der gør denne side speciel er jo netop at det primært er glade amatører der videre giver deres EGEN erfaring og netop det kan en prof ikke gøre på samme måde. Der er stor forskel på hvad forskellige mennesker opfatter som alm grundviden og det en tømrer eksempelvis kan på rygraden, og derfor måske glemmer når du spørger ham om hvordan man lige laver et eller andet. Hvis du følger lidt med i de forskellige emner vil du desuden se at der er mange og forskellige opfattelser af hvordan man løser forskellige problemer.

Der er desuden også en del "rigtige" fagfolk der uden nogen betaling delagtiggør os andre amatører i deres faglige viden og det syntes jeg er super med dette mix.

Et andet eksempel er fx polering af bådens fribord, hvordan gør man lettest det ?? Jeg kende ingen der haprof assistance tilen sådan opgave, så hvem skal man spørge om fremgangsmåden ? Andre glade amatøre selvfølgeligt, og dem finder man på www.lav-det-selv.dk

At du vil forpligte "EJEREN" af en side til at der kommer svar straks og profesionelt.. Det kunne måske være rart men mne men lidt realitets sans ville måske få dig til at erindre hvor hurtigt at et firma reagerer på en mail man sender dem, det kan vare mellen minutter og uger eller måneder !!!!

Hvis du har en hjemme side med omtale af dig og din familie, så opdaterer du jo heller ikke tekst og billeder en gang om ugen eller oftere... På samme måde har denne side det formål at det er et forum hvor brugere hjælper brugere med gode råd osv. og hvis der ikke er nogen brugere der har nogle råd på et problem, så kan det vel heller ikke forplgte "Ejeren" til at vide noget om netop dette emne.

LAD OS BEHOLDE SIDEN SOM DEN ER, men forbedringer er naturligvis velkomne.

Men du har naturligvs lov at have din mening om siden, og i sidste ende at vælge til og vælge fra.

Venligst Njord smile en glad bruger smile

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 14-06-2002).]

MVH Njord

- svar til Sørensen og njord

Du har ret mht. ask-alex der gerne vil lave profit på deres side, men dette er ikke tilfældet med net-doktoren, men det skal ikke være det væsentlige i denne diskusion. du har også ret i at det måske ville udvikle sig til en rådgivende virksomhed, men jeg mener at man sagtens kan give folk et svar af en eller anden art uden det behøver at blive sådan, desuden er denne side jo ikke fri for også at have kommercielle interesser, her tænker jeg på banner reklamer. Det er da også helt fint at det netop er gør-det-selv folk der hjælper hinnanden og det er bestemt heller ikke det jeg har noget imod, men det faktum at ikke alle får et svar.

Til "njod" kan jeg sige at jeg har lagt en del svar ind, netop fordi jeg mener at folk skal havde et svar på deres spørgsmål, jeg har ikke selv nogen spørgsmål, da jeg selv er fagmand (kleinsmed & maskintekniker)og har lavet utallige, meget varierede projekter, og har et stort fagligt netværk at trække på.

Jeg har det desuden sådan at, hvis et firma ikke kan svarer mig på en forspørglse inden for en uge, finder jeg et andet firma der kan, for et sådan findes altid, det er De færeste af os der stiller så komplicerede spørgsmål at det behøver at tage længere tid.

sammenligningen med en privat hjemmeside af familien kan ikke bruges til noget, da det er som at sammenligne pære og æbler. dette er efter min opfattelse, en side med et behov for en del trafik af en eller anden grund, sandsynligvis økonomiske, hvorfor ellers få et domæne navn ?
Jeg mener godt at man kan forvente en eller anden for for viden fra indehaverens side, jeg forventer også at autoværkstedet eller Silvan har folk ansat der ved noget om det område De beskæftiger sig med.

Det jeg oprindeligt ville med mit indlæg var egentlig at, få lidt mere gang i en side som denne, med mere trafik og flere bruger, det er jo De samme bruger der spørger og svarer på mange af emnerne. jeg mener oprigtigt at det er en god ide med disse sider, så kan der måske undgås en del fejl og juks som mange gør-det-selv folk ellers står for.

Mvh

------------------
Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Sikken en herlig debat - og tak for det Peter Madsen. Det er meget positivt, at både du og svarerne gider gøre sig nogle tanker om siden, for så er den ikke ligegyldig.

Vores filosofi var oprindeligt et mix. af amatører og fagfolk.
Vi lagde ud med en murer, som også underviser på uddannelsen hertil, og som både selv murer og som styrer en del svende og lærlinge.

Men det gav det problem, at der blev stillet et spørgsmål til fagmanden!, og som fagmand var han nødt til at vide en hulens masse ting, som han så bad om, for på faglig forsvarlig vis at kunne besvare det korrekt.

Når han så efter flere spørg/svarindlæg svarede den pågældende korrekt, stoppede indlæggene.

Dvs. det var frem og tilbage mellem spørger og fagmand, mens "de glade amatører" udeblev, og ikke turde blande sig.

Derfor droppede vi ret hurtigt fagfolkene - ikke fordi det var dårligt, men det lammede siden, og blev mere en brevkasse, og det var slet ikke det vi ønskede.

I dag kan der sagtens blive svaret noget forkert, men det er mit indtryk, at der er så mange der læser siden, at det meget hurtigt bliver korrigeret.

Med hensyn til manglende besvarelser giver jeg dig ret. Jeg synes det er pinligt mig, for hvis jeg ofrede noget reklame, så siden blev mere kendt, ville der måske ske en fordobling eller tidobling af brugerantallet, og så ville der komme svar. Men trods bannervisning, som altså ikke giver penge, men kun bannere på andre sider, koster siden en del at holde kørende, så jeg har ikke lige overskud til også at lave en reklamekampagne, selvom det nok ville være det bedste.

Ask-Alex er lige gået i 0 i resultat efter så lang tid, så nu skal de først til at tjene tidligere underskud hjem.
Og Netdoktoren har gjort dem alle til millionærer flere gange jf. avisomtale, så helt uden profit har den ikke været, men det var også flot arbejde.

Det første der vil blive ofret på siden er en tiltrængt ajourføring af forside og layout mv. så vi bl.a. kan undgå at se "vinderne" af en konkurrence der skete for 1 år siden wink Desværre aner jeg ikke selv hvordan man laver sådan noget, og Allan er foruden sin skole meget travlt beskæftiget i udviklingen og markedsføringen af et intranet til mellemstore og mindre virksomheder, så han er koblet af siden i hvertfald nogle år.

Men tak for dit gode indlæg, og fortsæt endeligt debatten, som er meget interessant og som sagtens kan forbedre siden.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis