Fuge til lukning af sprække over vindue?

Jeg har monteret nye vinduer i hele huset. Efter montering er der kommet et 1-1,8 cm sprække over vinduerne indendørs på næsten alle vinduerne. Se vedhæftede billeder.
Da jeg helst vil undgå at sætte en liste på, fundere jeg over hvad den bedste fremgangsmåde så er. Jeg overvejer at lægge lidt skum ind bag ved og så lidt fuge (silikone fuge?) over for at få en pæn afslutning.

Men er den en holdbar måde at gøre det på? Kan silikonefugen klare så bred en fuge?

/Jesp3r

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I med lidt uld - en fugestop ind og så en god akrylfuge.

 

 

 

Skrevet af bankmand på 24 jun 2011 12:22
Hvorfor ikke bare en liste. Du skal sikkert alligevel have gardin eller andet til at beskytte privatlivet, hvorved ud alligevel dækker listen? Det er en pænt bred fuge at fylde ud med acryl.

Er bevægelsen mellem væg og vindue 1 mm skal fugen være mindst 10 mm bred ved en fuge med 10 % elastisitet ellers 20 mm. Alternativt vælges en fuge med større elastisitet.

Der benyttes fugestop for at få den korrekte dybde på fugen.


 

 

 

Både fuge og træliste kan benyttes, jeg ville nok have valgt trælisten.
jeg ville helt klart også vælge en liste, efter min mening absolut den pæneste løsning
Okay så - jeg bøjede mig i støvet og valgte at sætte en lille 5x27 liste op. Det blev faktisk ganske okay - jeg havde forstillet mig noget andet i hovedet ihvertfald. Tak for input :-)

/Jesp3r

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis