Bærende væg eller ej ?

Hej !
Er ny i forummet og har læst flere tråde omkring forskellige bærende konstruktioner. Jeg har brug for lidt hjælp i forbindelse med byggegodkendelse af ombygninger jeg lavede for 2 år siden sammen en tømrer fra familien som desværre er flyttet fra landet og ingen kan få fat i.

Han gav mig sit ord for at væggen ( ca. 2,5 meter) vi fjernede ikke var bærende selvom det var mursten, tværgående og i en lejlighed - nu er jeg sgu kommet i tvivl.

Bor i en lejlighed på 3. sal = øverst oppe. Der er frihøjde på 135 cm til skråvægge fra selve tagkonstruktionen. Dvs jeg kigger direkte ud på ca. midterniveau af nabobygninges tag. Argumentet var at taget var en A-konstruktion og at der derfor kun er krybeloft ovenover hvor man skal mave sig afsted.

Væggen gik på tværs jf nedenstående. Da lejligheden er en 4 værelses bygget oven på to 2- værelses lejligheder (dvs 2 rigtige opgange), har der aldrig været en tværgåde væg gennem den store stue som ligger i forlængelse af den fjernede væg. Hvis der ikke er brug for bærende væg der (halvdelen af længden i samme retning som den fjernede væg) er den så ikke god nok ?

Havd tænker i ?
Mvh
Jakob

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis