hjælpe til kantsten

Hej jeg står og skal til at ligge nogle kantsten mellem min indkørsel og græsplænen, men da der er lidt over 100 meter bliver det hurtigt dyrt.
Men har kigget på om man kunne dem selv, og fandt en maskine, som virkede interessant.

En concrete curb extruding machine
2 links så man kan se hvad der er 

Link til en artikel hvor man bruger den
En youtube video hvor de bruger den

Mit spørgsmål er om der er nogen steder hvor man kan leje sådan en maskine herhjemme i Danmark ??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du støber sådan en kant direkte på jorden vil den knække efter den første vinter, den kan kun bruges på steder hvor der ikke forekommer væsentlig frost.
Du kan vel også alternativt sætte en flise på højkant? Det er jo meget afhængig af din pengepung ift. hvad du kan leve med

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Den løsning du linker til kan ikke lejes nogen steder mig bekendt.. Der findes dog et par firmaer i DK der laver disse kanter og de kan sagtens klare frost. Den ligger ikke bare lige oven på jorden men bliver sat ned i jorden. Never the less - så koster det en mindre arm at få lavet sådan en 100 meter med den metode... mener der var mellem 150 - 175kr pr. meter uden at ville hænges op på det. http://www.kantdesign.dk/index.php?idm=3


Alternativet er herregårds-kantblokke.. 5 sten på til 1 meter kant giver en ca pris på 50 kr pr. meter + tørbeton.

Den løsning jeg lige kan komme i tanke om der måske vil virke bedst for dig er at støbe kanterne med alm beton. Der har du muligheden for at lave dine forme i forskallingsbrædder og lave buer og buk som det passer dig. Din kant bør være 20 centimeter dyb for at kunne klare frost osv, gerne med lidt armeringsjern i.

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis