Renovering af kældervægge???????

Jeg er i gang med renovering af min kælder, og har i den forbindelse nogle haste spørgsmål.

Mine vægge er fundablokke med ca. 1,5 cm. pudslag (tror jeg det hedder), men det sidder løst flere steder, og det er jeg så igang med at reparere.

Jeg har fået at vide at jeg bare kan spartle med alm. mellem spartelmasse ud over hele væggen bagefter, slibe, spartle igen, slibe og derefter sætte glasvæv op og male det, det det rigtigt?

Nogle steder er der ligesom lidt udvoksninger af noget hvid stads, jeg vil tro det er saltudtrækninger, men vokser det ud af væggen?, altså lidt ligesom en svamp på et træ???, håber I forstår....

Og hvad skal jeg gøre ved det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror jeg ville vælge at slå pudsen af der hvor der trækker salte ud og reparere stederne med ny mørtel. Saltene kunne godt tyde på at der trænger lidt fugt igennem væggen, så måske er det en ide ikke at sætte glasfilt op - da det kan spærre fugten inde - men istedet bare male direkte på muren med åndbar maling, f.eks Cempexo, så du ikke spærrer fugten inde.

Mvh Tjur
Du bliver nødt til at banke det løse af, ellers bliver det aldrig bedre end det er nu.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du har hvide "tråde" der kommer ud af væggen er det salte, salte kommer KUN ud hvis der er fugt i væggen, det er fugten der får saltet til at flytte sig.

Min erfaring er at uanset hvad du gør for at lukke fugten "inde" så vil det efterhånden presse så meget på at du skal reparere igen og igen, så få håndteret den opstigende grundfugt du har, eller de utætte tagbrønde, eller det forkerte fald hen mod huset eller hvad der nu er grunden hos dig:=)))

Jeg har set masser af kældervægge hvor professionelle murer/malere havde prøvet alt muligt for at spærre fugten inde i væggen, med resultatet at jeg fik nogle gode kontrakter i land og det er sq lidt synd, når det nu ofte kan håndteres rimeligt nemt, såsom at checke de ting jeg har skrevet længere oppe og ellers undersøge markedet for løsninger hvis der er meget fugt og ingen af de ting er årsagen.

Mvh
Ole Thiemer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også