bad på 1. sal

Hej 

Skal i gang med bad på 1 sal i vores gamle hus.

Jeg har lavet en skitse over hvordan jeg har på tænkt mig at bygge det op.

link til billed http://dl.dropbox.com/u/21807436/bad1sal.jpg

Er jeg på rette vej?

Mht. vådzonen, så er den markeret op på endevæggen, men den er selvfølgelig også på skråvæggen og loftet.

Jeg er i tvivl om jeg skal lade det støbte gulv gå under yderste væg og helt ind til væggen med dampspær.

Hilsen n.c.

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du støbe gulv?
Du kan lave det som let konstruktion i eksisterende trækonstruktion!

Jeg har lavet 2 badeværelser som let konstruktion aldeles uden efterfølgende problemer. I det ene er der endda 120 cm mellem de underliggende spær og der ligger 30x30 granitfliser oven på uden revner

Med venlig hilsen
ktm

 

OK.
Jeg lagde ikke min gulvopbygning ud til ydervæggene af huset, men under væggene til badeværelset, også for at jeg kunne skrue det hele forsvarligt sammen så gulvbjælker og spær i øvrigt kom til at hænge sammen i en meget stiv enhed via stållægterne.
Pas på, at du får hovedhøjde nok over toilettet under skråvæggen.
Husk at få ført vand og el frem i tide!!!
Rigtig spændende og interessant at lave badeværelser, men en anelse tidskrævende!

Med venlig hilsen
ktm

 

Pas på, at du får hovedhøjde nok over toilettet under skråvæggen.
OGSÅ når du står op.

Alternativt må du sigte fra dørtrinet og mod kummen .

 

 

 

ja, det med at kunne stå op og afmærke sit territorier skal kunne gøres uden at få hold i nakken :-)

Grunden til at jeg lægger op til at lægge gulvet med varme helt ud skyldes at jeg i vinters fik frosne rør, i skunken og de var isoleret! Det vil jeg helst undgå og prisen for de ekstra 30-40 cm gulv jeg skal lægge ekstra sprænger nok ikke budgettet.

Ser det ellers fint ud med konstruktionen med placering af dampspær og vådrumszone?

 

Ingen damspærre i områder med vådrumsmembran, her virker membranen som dampspærre nemlig.

Jeg ville lave gulvet som let dæk, men GF gulvgips.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis