Køb af benzin græstrimmer

Hej

Jeg skal have en ny benzin græstrimmer, da den gamle har givet op. Mit behov er klipning af græskanter i vel 3-5 timer årligt. Umiddelbart har jeg ikke behov for buskrydderfunktionen. Det skulle kun være for sjov...

Haven er så stor, at jeg IKKE gider en el-drevet. Slut færdig.

Den lokale maskinhandler foreslår en Jonsered:

http://www.jonsered.com/dk/trimmers-brushcutters/gt-2128/

Den koster 1.595,-

Jeg har ikke kunnet finde den billigere inkl. fragt, hvilket tyder på, at Jonsered kun sælger gennem forhandlere til alm. vejl. pris.

Alternativet kunne være en Partner, som tilsyneladende er en del af samme gruppe som Husqvarna. Her har jeg fundet denne her, som på papiret ligner Jonsered meget:

http://www.davidsenshop.dk/pi/PARTNER_GR%C3%86STRIMMER_COLIBRI_2_SPLIT_BOOM_25CM3_3850_2264.aspx

Et tredje alternativ er at købe brugt. Der er et par Partner B322 i lokalområdet, som kan erhverves for ca. 500 kr.

Jeg er med på at Stihl, Husqvarna, Echo osv. er dejlige maskiner, men de koster også derefter = over budgettet. Max. prisen det den Jonsered koster = 1.595,-

Hvad ville I vælge/råde til?

Mvh. Jakob Jørgensen
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du skal have en god en af dem.!

en patner er en udmærket maskine.

men hvis du klemmer bare en plovmand meger ud.! (500 kroner sedel.)

så kan du købe en af dem der kan trække en buskryder klinge.
hvis det er nødvendigt. i 30 kubik klassen.!

men jonsered ser da lovende ud.!
Altså det skal være en stabil maskine. Den jeg har nu fulgte med huset, og det var der en grund til  Det er vel noget Harald Nyborg noget.

Den skal være godt bygget og motoren være stabil og til at starte.

Hvad ville du pege på i 500 kr klassen over mit budget?

Må man købe en brugt? Evt. sådan en B322?

Mvh. Jakob Jørgensen
Skrevet af Jakob J på 22 jun 2011 11:01
Nogen der kender den her maskine:

http://www.davidsenshop.dk/pi/PARTNER_BUSKRYDDER_BC_435_B_4_TAKT_3618_2264.aspx

eller er der mere "value for money" ved at købe brugt?

4 takts er jo tiltalende ift. bøvl med blandingsforhold osv. Medmindre man køber den gode men svinedyre special 2 takts benzin.

Mvh. Jakob Jørgensen
Nu du snakker jonsered, så er det på fuld højde med husqvarna, stihl osv.

Kan fortælle dig at husqvarna er kommet med en fin lille trimmer til 1095, mener den hedder 122

Er på knap 21 cc, og kan fint bruges til kant trimning og ikke mere.

Den har også den fordel at den kan skilles ad på midten, så den fylder ikke meget når den skal opbevares.
Den ser afgjort fin ud Trurb. Fint alternativ til den Jonsered, som den lokale anbefaler. Tror faktisk at han forhandler Husqvarna også.

Nu må jeg bare beslutte med mig selv, hvad jeg vil. Kun trimmer eller også buskrydder

Slet ingen der kender den her eller lign. Partner?:

http://www.davidsenshop.dk/pi/PARTN..._2264.aspx

Jeg har pt. en nabogrund der er et vildnis og der kunne buskrydderen måske komme på tale. Det vælter ind med brændenælder

Mvh. Jakob Jørgensen
Annonce
Har en billig Partner til kr 995 der kan købes mange steder. Skal kun trimme græs og det gør den ganske godt.

Den starter hvert år - bevars første gang i sæsonnen skal der hives lidt i snoren, men der er så heller aldrig blevet plejet. Kører på samme olie som for 5 år siden, bruger benzin blandet med olie for 5 år siden. Såeeh. (man siger at når benzin er over 1 år gammel, kan det ikke bruges, men den er ligeglad).

Eneste problem, jeg har oplevet, var at benzinslangen ned i tanken mørnede og knækkede. Øv, men fik en stump benzinslange gratis (fin service) hos Almas i Aalborg, så kørte den igen.
henrik, før nu ingen i vildfarelse. En to-takter som din, har ingen motorolie. den bliver smurt med det du blander i benzinen.

 

Den detalje er jeg med på

Tak for input Henrik!

Mvh. Jakob Jørgensen
i stihls hjemmeside. ( www.stihl.dk  eller www.stihl.com )

er der udviklet en firetakt motor der "køre" på totakt benzin
uden motorolie. men med olie i benzin.?

men jeg tvivler på nyheden om det hville fungere.!?!
Men så er man vel også lige vidt! Idéen med en 4 takter skulle være, at jeg slap for at blande. Mht. støjen betyder det ikke så meget. Det er som sagt få timer årligt den kommer til at køre og vi bor i landzone

Mvh. Jakob Jørgensen
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis