Køb af benzin græstrimmer

Hej

Jeg skal have en ny benzin græstrimmer, da den gamle har givet op. Mit behov er klipning af græskanter i vel 3-5 timer årligt. Umiddelbart har jeg ikke behov for buskrydderfunktionen. Det skulle kun være for sjov...

Haven er så stor, at jeg IKKE gider en el-drevet. Slut færdig.

Den lokale maskinhandler foreslår en Jonsered:

http://www.jonsered.com/dk/trimmers-brushcutters/gt-2128/

Den koster 1.595,-

Jeg har ikke kunnet finde den billigere inkl. fragt, hvilket tyder på, at Jonsered kun sælger gennem forhandlere til alm. vejl. pris.

Alternativet kunne være en Partner, som tilsyneladende er en del af samme gruppe som Husqvarna. Her har jeg fundet denne her, som på papiret ligner Jonsered meget:

http://www.davidsenshop.dk/pi/PARTNER_GR%C3%86STRIMMER_COLIBRI_2_SPLIT_BOOM_25CM3_3850_2264.aspx

Et tredje alternativ er at købe brugt. Der er et par Partner B322 i lokalområdet, som kan erhverves for ca. 500 kr.

Jeg er med på at Stihl, Husqvarna, Echo osv. er dejlige maskiner, men de koster også derefter = over budgettet. Max. prisen det den Jonsered koster = 1.595,-

Hvad ville I vælge/råde til?

Mvh. Jakob Jørgensen
Hej Jeg skal have en ny benzin græstrimmer, da... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay. Sjovt som folk kan se så forskelligt på samme ting

Hvordan virker den der plastikvinge? Bliver den ikke hurtigt slidt, hvis man trimmer langs et stengærde el. lign.? Jeg forestiller mig noget som er mere stift end en snor og derfor har svært ved at komme ind i krogene.

Mvh. Jakob Jørgensen
vingerne slides naturligvis, men ikke det tempo man skulle forvente. De er lavet i plast. Der hvor de slides mest, er når jeg trimmer langs stensætninger. Er pose med 20-25 stk holdes 3 år hos mig, reserve"vinger" er der plads til under håndtaget. Man kan få flere typer håndværktøj, der anvender det samme litiumbatteri, der forøvrigt oplades på 1 time.

Jeg endte med at købe en brugt Stihl FS 250 med bæresele. Måske lidt overkill men den er sindsyg behagelig at arbejde med og har masser af kræfter. Nu har jeg ikke længere ondt i armene efter at have været alle kanter igennem

Mvh. Jakob Jørgensen
jeg har 200 små nysatte træer omkring på grunden og jeg købte en en Borch 26 li og efterflg. en hækklipper med 2 batterier, så nu har jeg 3 batterier og 2 oplader og kan nå hele vejen rundt. Plastknivene æder det meste, dog ikke udvokset brændenælder og tidsler.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har en Husqvarna buskrydder, 325R

Jeg bruger et trimmehoved fra Oregon (jet fit) det bruger afklippede snore, man stikker snorerne ind i trimmerhovedet så klikkes de fast.

Trimmesnøren jeg bruger er  Oregon Flexi-blade, de æder alt, selv grene på 10 mm tykkelse. de er meget holdbare.

Der er en lille demo video her.
www.youtube.com/watch?v=aBNzUm5iZ1Q

mvh jens

Jeg kører også med Oregon line nu. Ikke flexi blade men Nylium. Det er en verden til forskel fra den line fra Jem og Fix jeg kørte med på den gl.!

Hvor jeg før har skullet køre line ud 10-15 gange på en omgang rundt i haven kan jeg nu nøjes med én gang! Kan godt være det er lidt dyrere, men man bruger også kun en brøkdel line

Den ser nu rimelig heftig ud den flexiblade

Mvh. Jakob Jørgensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis