Montering af Velux gardiner ?

Hej forum

Købte solgardiner (indvendige) sammen med køb af 3 Velux Integra vinduer.

Det skulle jo være ret nemt at montere, og det første kommer op lige efter bogen.

Men de 2 andre vil ikke, når jeg prøver at få selve kasseten op og "klikke" fast som monteringsvejledningen foreskriver "klikker" den ikke.

En tømreven var forbi og hånede mig for hvor svært kunne det nu være og han havde da monteret mange uden problemer, men han gav også op.

Jeg kontaktede Velux, som svarede at det ikke var nødvendigt at de klikkede, og at alulisterne der monteres under, nok skal holde fast på kasseten.

Nu er jeg bare i tvivl om det virkeligt er det korrekte svar ?
Jeg mener ikke at de 2 alulister er designet til at holde fast på kasseten.

Mvh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Monteres det som på denne video?

http://www.velux.dk/private/raad_og_beregnere/montering/3d_montering/3d_rfl.aspx

 

 

 

Det er muligvis rigtigt af det ikke behøver at klikke.

Men det er for svagt af Velux at de ikke kan forklarer hvorfor det ikke er nødvendig med klik, hvis det er hvad de anviser i deres monteringsvejledning.

Velux fremstår næsten som fejlfrie i hele deres fremfær. Og hvis de vil blive ved med det så må de sende en montør ud til dig. Som enten kan monterer gardinerne for dig og samtidig forklarer hvorfor de ikke klikker korrekt. Eller samtidig fremskaffe nogle nye uden eventuelle fejl.
Det er jo ikke ligefrem diskountprodukter eller - priser Velux står for.

Så bare gå i flæsket på dem. :o)
hvor i landet bor du ?

http://www.lyrk.dk
Selvfølgelig skal gardinet klikkes fast i rammen, så den kan blive hængende indtil listerne monteres, de må sende en montør ud og kigge på det.
Skrevet af hpox på 21 jun 2011 11:00
Det er jo ikke ligefrem diskountprodukter eller - priser Velux står for.
Nemlig, man betaler for kvalitet når man køber velux tagvinduer, også skal det også leve op til forventningerne, hvilket også plejer at være tilfældet.

Men har den tømrer også opgivet, så må velux bare ud og kigge på det...
Tak for svarene.

@Mulle: Jep det som at se mig selv gøre det :-)

@Koluda: Jo tømren opgav og anbefalede mig at kontakte Velux, som så kom med det fine svar (pr. telefon) at de ikke behøver at klikke.

Det er nu ikke sådan at de ikke kan blive hængende selv, så man kan nemt komme til at monterer alulisterne under, men de sidder ikke så fast som det gardin der virkede (klikkede), det overvejede jeg tilgengæld om jeg nogensinde ville være i stand til at få ned igen.

Jeg tager lige en tur mere med Velux.

Mvh


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis