Lidt hjælp til nedtagning af Aircondition

Hej med jer.
Står lige med et mindre problem med nedtagning af aircondition. Vi skal have den flyttet da vi skal til at renovere facaden.
Der er tale om en DS10 NE.
Problemmet består i når jeg har lukket for væske og gas tilførelsen og prøver at skille slangen ad pisser det ud enten med væske eller gas. (altså den må ikke være lukket så).
Har prøvet at lade det sive lige så stille mens jeg drejer på skruen men lige lidt hjælper det.
Har stadig manualen over systemet men kan stadig ikke lukke få væskerne...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg jo førhen været den store fortaler for gør-det-selv..... også når det handler om installation af varmepumper, men i det her tilfælde skal du bruge specialværktøj så væsken i system opsamles og ikke fiser ud i atmosfæren.
Skaden er allerede sket eftersom du har lukket noget ud, men bestil en fagmand til demontering af resten og tilsvarende, når den skal op igen...
I nogle af instruktionsbøgerne står der at man skal lukke for væskeledningen (Den tynde) og så lade anlægget køre i 1 minut. Derefter lukkes sugeledningen (Den tykke)

Husk at anlægget skal være sat til at køle. Hvis du sætter den til at varme, vil du trykke alt kølemmidlet ud i rør og fordamper!


Uanset hvad, er det Verboten, selv at rode med. Det er ligesom el og vvs. Der kræves autorisation.

Nu da du har lukket noget af det ud, vil jeg anbefale en fagmand. Han kan måle om der er den rette mængde på.
Hvordan fik du den installeret første gang? Det er også beskrevet i nogle instruktionsbøger, nemli.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis