Makkeren og jeg takker for de mange interessante kommentarer i denne tråd, om end de ikke alle er lige relevante.
I skal dog ikke snydes for et svar herfra:
1. Båden skal laves om til en robust motorsejler, som kan klare mosten langs Grønlands vestkyst. Sejlegenskaberne er ikke super vigtige, og vi stiller os tilfredse med hjælp til fremdrift, når vinden kommer ind agten for tværs. Vi har bevidst fravalgt en dybere køl, da vi ønsker at kunne gå ind på lavt vand.
2. Farven er særdeles hensigtsmæssig til vores brug og er i øvrigt ikke udsædvanlig. Prøv at lave en Google søgning på ”orange boat”. Det er vel nok også de færreste redningsbåde, som er udrustet med en rig. Forslaget om at finde en anden farve til overbygningen er dog noteret.
3. At omdøbe et skib betyder uheld – det ved enhver. Kvinder om bord
(hvis de er bornholmere) siges også at bringe uheld. Vi er ikke specielt overtroiske, men hvorfor løbe en unødig risiko og udfordre skæbnen til søs? Vores båd hedder Deepsea Delta, og sådan er det. Boreriggen Deepsea Delta hedder i øvrigt nu Songa Delta, så der burde ikke være nogen konflikt her.
4. Indeklimaet i båden er slet ikke så ringe, og når først vi får monteret to stk. Moonlight luger fra BSI, samt isoleret ruffet med Armaflex, bliver det ren luksus. En Refleksovn og tre radiatorer skal holde kulden for døren om vinteren.
Lige nu gælder det forbedring af bådens styreegenskaber, så hvis I har noget genialt at byde ind med, så sig endelig til
Mvh Flemming