Sort VVS med modifikationer...

Hejsa.

Jeg for et lille halvt års tid siden fået lavet nyt køkken, og i den forbindelse installeret ny opvaskemaskine og vaskemaskine i mit køkken. Arbejdet blev udført at aut. VVS installatør, men dog sort -så derfor ingen regning.

Nu er jeg så kommet i tvivl. Hvis der sker en skade -enten med de installationer han har lavet eller andre rør -dækker min forsikring så det, eller skal jeg have en papir hvori der står at det er lavet korrekt m.m. Det skal siges at jeg har en udvidet bygningsdeleforsikring, som dækker rør efter hovedrøret i andelsforeningen.
Installationerne er lavet i orden, såvidt jeg kan se og ved, men jura og lovgivning er jo en anden sag...

På forhånd tak for hjælpen =)

Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sort arbejde dækkes ikke af garatien.
hvis vvs installation lækker.!!!
Ja, din forsikring dækker. Det er udført korrekt og af en autoriseret. At du har betalt sort er der sådan set ikke noget i vejen med rent lovgivningsmæssigt. Det er modtageren der er forpligtet til at opgive dem til skattefar.

Du har dog ikke andet end OK garanti ved sådan et arbejde (OK = Over Kansten).

Jeg kender ikke nogen tilfælde af hvor forsikringsselskaber konsekvent har forlangt dokumentation for udførslen og slet ikke hvis det ellers er udført korrekt. Hvad så hvis arbejdet er udført for 6 år siden - så der der ingen håndværksmæssig garanti og ingen gemmer kvitteringer i så lang tid.

/Mulle

Det er korrekt, er det udført korrekt og efter foreskrifterne så er det underordnet hvem der har lavet det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis