Gulvvarme

Jeg er ved at montere en gulvvarmestyring, og er lidt i tvivl om termostaterne skal sidde på retur eller fremløb?? Jeg har dog monteret manifold efter at de skal sidde på fremløb, da jeg syntes det virker mest logisk.....

Men de små ventiler - eller hvad det nu er - der sidder på returmanifold(den nederste) hvad er det til??

Ser min montering ellers fornuftigt ud - er der noget jeg skal være særlig opmærksom   på

Jeg er nybegynder indenfor vvs

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm...billeder kommer snarest - kan ikke lige få det til at fungere...
Det er lidt forskelligt om man sætter telestaterne på frem eller retur Dandre ventiler du skriver om, er til at indregulere flowet i dine gulvvarmekredse med. Har du ikke fået en monterings anvisning med da du købte sættet?? I den burde du kunne se et indregulerings skema flowet indreguleres efter antal meter slange i kredsen, der er derfor mange der vælger at spendere lidt flere kroner og få en blandesløjfe med flow målere.

Det fikser jeg...
Det er lidt forskelligt om man sætter telestaterne på frem eller retur Dandre ventiler du skriver om, er til at indregulere flowet i dine gulvvarmekredse med.

Ligner Danfoss fordelere - sidder typisk i retur, men på den måde du har monteret, skal de da sidde på fremløbet....

I den burde du kunne se et indregulerings skema flowet indreguleres efter antal meter slange i kredsen, der er derfor mange der vælger at spendere lidt flere kroner og få en blandesløjfe med flow målere.


Ja, man kunne også købe et gulvvarmesystem af anerkendt mærke, der indregulerer sig selv dynamisk og dermed tilpasser vandmængden til varmebehovet i forhold til rummets variationer i stedet for at at have et system, der kører on/off i forhold til et fiktiv anslået varmetab.
Jeg er klar over, at de 2 manifolde sidder forkert, jeg laver det om i aften....

Det er et danfoss system jeg har købt, og det er vel rimelig anerkendt.

Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis