Brød bagning.

Hej allesammen,jeg læste om verdens letteste brødbagning.Det var i politiken, er der nogle som har prøvet, og hvad er resultatet .

Venligst Ymmot.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du også skulle smide opskriften her, eller et link til artiklen...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for svaret, det var faktisk det samme brød der var skrevet om.Så politiken er lidt bagefter.

Mvh. Ymmot.
Hej. opskriften hedder ,Verdens bedste brød eller den letteste måde at bage et brød på. Og er på youtube under brødbagning.

Mvh. Ymmot
Hej, det lyder spændende,jeg glæder mig til at høre om brødet, jeg har i øjeblikket ikke muglighed for at afprøve det selv da min ovn er alt for lille.

Mvh. Ymmot.
Om aftenen:
25 g gær
3 dl vand
4 dl kærnemælk el. neutral yoghurt
- røres til gæren er opløst
2 spsk sukker
3 tsk salt
2 spsk olie
-røres i
100 gr. havregryn
200 gr. rugmel
200 gr. grahamsmel
400 gr. hvedemel
-røres med grydeske sammen til en klistret dej. Stilles i en stor skål, dækket med låg, i køleskabet natten over. 

Med 2 spsk fordeles dejen i 24 klatter på 2 bageplader og stilles til efterhævning lunt i 10-15 min. Pensles med lidt mælk.
Begge plader bages samtidig i varmluftsovn ca. 20 min v. 180 gr. til de lyder hult når man banker dem på bunden.
Gode til nedfrysning og holder sig længe uden at blive tørre i en pose i køleskabet. Rigtig gode med ost.
-evt. tilsæt en håndfuld hørfrø til dejen ved blanding.
-prøv evt. andre grove meltyper.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Cata på 02 jul 2011 13:59
Ved heller ikke hvad for en opskrift/hvilket brød Politikken har skrevet om men har prøvet flg. opskrift som gav et fantastisk godt brød og det er i hvert fald let.

http://www.youtube.com/watch?v=ZaCN7gpvYfE

/Jacob

Mon ikke det er ca. samme måde en bagemaskine virker ?

Der er det jo i med det hele om aftenen - og stå op til friskbagt brød

I øvrigt tror jeg at jeg vil prøve KentAJs opskrift - den er med mere groft mel i - og havregryn skulle jo være så sundt og have en nedsættende virkning på kolesteroltallet

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 29 aug 2011 17:32

Mon ikke det er ca. samme måde en bagemaskine virker ?

Der er det jo i med det hele om aftenen - og stå op til friskbagt brød

I øvrigt tror jeg at jeg vil prøve KentAJs opskrift - den er med mere groft mel i - og havregryn skulle jo være så sundt og have en nedsættende virkning på kolesteroltallet



Nej der er faktisk en kæmpe forskel på det brød på videoen og det brød som en bagemaskine laver.

En bagemaskine varmer dejen op samtidig med at den varmer maskinen op til bagning hvor verdens letteste brød som det kaldes kommes i en forvarmet støbejernsgryde/lerpotte etc.

En bagemaskine kan slet ikke være med på det her niveau.

OK - tak for det.

Jeg har nu heller ikke sådan en - min far var bager, så det er " snyd " at bruge sådan en maskine.

Men det må jo godt være nemt - og " dovenskab " kan jo udtænke kreative og raffinerede metoder :o)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis