Tagpap på skur - forskellige løsninger?

Hejsa,

Jeg er i fuld gang med projekt-skur - og er så småt i gang med at ligge tagbrædderne. Bagefter står den på tagpap... men efter lidt snak frem og tilbage med flere - er jeg blevet lidt i tvivl om hvilken løsningsmodel på tagpappet jeg skal lave...

1. Selvbygger pap - altså det klisterende stas... som jo burde være en enkeltlagsløsning...
2. God gammeldags 2-lags løsning med underpap... og senere en overpap svejset på.
3. En "nymodens" 2-lagsløsning med en underpap der svejses på... og en overpap som er selvbyggerpap.

Dem der tiltrækker mine "evner" mest er nok 1 og 3... mens 2'eren måske ser mere rigtig ud... men også fordi jeg i min omgangskreds ikke har fundet nogle der tør sige at selvbygger pappet er godt nok... argumentet er det ikke har været med markedet længe nok... (men omvendt... hvis det holder 10 år... og ser pænt ud i 10 år... så overlever jeg nok at der skal svejses nyt - eller ligges nyt pap på om 10 år...).

Er der nogen herinde der har erfaring med selvbygger pappet? Og holder det eller er det noget skidt? Hvis bliver lidt utæt i enkelte samlinger, ville med løsning 3. jo være fint... eventuelt? Eller er det at gå over åen efter vand?

 

/Johan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kommer sikkert snart kvalificerede og erfaringsbårne bud fra tag- og tømrerfolket. Indtil da vil jeg blot lufte den tanke at du selv siger kodeordet 'skur'.

Ved jo ikke hvor stort og fint et skur der er tale om og hvor synligt taget bliver. Men hvor løsning 2 og 3 sikkert er klart de bedste generelt så har vi /nogle GDS'ere måske en tendens til at overgøre tingene. Enkeltlagsløsningen er desværre ikke halvt så dyr som 2-lags og måske er penge ikke et problem, men hvis du skal ud og købe ind til et 2-lags tag på et 10 kvm skur bliver det hurtigt nogle dyre kvadratmeter. Er jeg i øvrigt den eneste der finder det påfaldene at hvor utrolig mange selvbygger skur-projekter ligger sig tæt op af 10 kvm grænsen, så leveres tagpap i 8 meters ruller ...

Anyhow så burde selvbygger-pappet vel holde længe nok til dit haveskur?!

Men du kan jo også vælge en løsning med fast undertag og glaserede tegl som glasur

/bjørn

Hej,

Det er ikke bare et "lille" skur... nok ville et værksted være et bedre ord. Bliver 20 kvm, isoleret, og opvarmes så det bliver frostfrit.

Er netop også lidt bange for overdoing nogle af tingene (som jeg sikkert allerede har - f.eks. alu velfac vinduer) - men vil også være ked at at lave en for billig/dårlig løsning med vandindtrængen... tanken er - at på længere sigt - skal fyret flyttes ud i skuret - for at få det væk fra huset.
Ja - det var først bagefter jeg fandt dine tidligere tråde/beskrivelser af dit 3 x 6,5 m projekt. Det ser jo ud til at blive et rigtig fint anneks/skur der nok skal blive stående et par år.

Kan godt følge din usikkerhed overfor det klassiske 2-lags tag. En ting er at sømme første lag på og få lavet inddækninger, overlapninger mv efter bogen - Det er mere når det kommer til den del med at stå på taget og svinge med 'bunsenbrænderen' der vel godt kan give et sug i maven første gang. Hvis du nu gør det i regnvejr er det ikke så farligt 8^)

/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis