Facademaling på afsmittende underlag

Hej, jeg har brug for hjælp og gode råd.
Jeg har søgt i forummet, men ikke fundet svar.

Jeg har et hus fra 61, som er i pudset gasbeton.
 Huset er malet i en mørkgrå farve som smitter meget kraftigt af når man rører ved det og endnu mere hvis det er fugtigt i luften.

Nu skal huset have en ny omgang maling og fruen vil rigtig gerne have en anden farve (måske endda brunt), men hvilken type duer på mit underlag?

Jeg ville selv gå efter silikat eller Cempexo, men Silikat kan nok ikke holde på den afsmittende grund, og Cempexo fåes ikke i den mørke farve. Hvad gør man så?

Jeg fik en prøve på noget Silikat maling for 2 år siden, og malede en sålbænk bag på huset(nord), denne sålbænk skaller nu en smule. Jeg malede samtidig en prøve på garagen, som er malet med en anden, ukendt, type maling som ikke smitter af. Her ser det ud som om det lige er blevet malet. Det holder fremragende.

Kan jeg grunde huset med noget der fikserer den afsmittende maling og derefter bruge Silikat eller skal jeg gøre noget helt andet?

Jeg vil gerne have en diffusionsåben maling. 

Mvh og på forhånd tal for alle svar.
Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok lidt svært med en difutions åben maling hvis du vil have det til at holde på den gamle maling. Du er nød til at give hele muren en gang murbinder, det er en slags vandbaseret lim, før du kan male med andet. Ellers skal du have al den gamle maling af først !
Hej, tak for dit svar.
Har du evt. mulighed for at linke til et binder produkt der kan bruges?
Vil muren derefter være mindre diffusionsåben?

Jeg ville nødig rense hele huset af, da det allerede er gjort for 4-6 år siden.

Mvh Lars
Sådan en murbinder kan du købe alle steder, jeg har sidst købt hos Onkel Harald til ca. 80,00 kr. for 5 liter det skal blandes med vand 1:5 så der er til meget i sådan en dunk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også