ny tilslutning til afløb i køkkenet

Jeg er igang med at lave køkken, og skal have ændret ved afløbet i køkkenet.

lige nu sidder afløbet så det vil sidde ca. midt i vaskeskabet, men det nye skab vi får bliver med en stor "skuffe" så tilslutningen skal nu løbe ned bag i skabet istedet for i midten da skuffen jo ikke kan komme ind.

jeg har ikke lige kunne finde noget der kunne bruges på div hjemmesider, så nu spørger jeg jer.

Lige lidt info, den 110mm støbejerns afløb er ca 8 cm over gulvet, sokkel på køkken er 16 cm over gulvet, centrum af afløb ind til væg er ca 30 cm.

også lige et par billeder så i kan se hvad det drejer sig om.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
problem løst, en tur i silvan også fandt jeg det rigtige
Ja, det er det jeg altid har sagt.
Her på siden finder man altid en løsning! :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg har siddet og kigget flere VVS sider igennem på nettet, hvor de havde masser af forskellige rør og tilpasninger, jeg var i bauhaus, som har lange rækker af VVS ting, ingen af stederne fandt jeg det, så jeg regnede faktisk ikke med at finde det i silvan, men nogen gange er man heldig.

Også havde de sjovt nok også lige tilbud på en bosch stivsav jeg også skulle bruge, ville ellers have købt den i haraldnyborg til 369 kr, men silvan havde den til 349, super fin tur i silvan, for en gangs skyld, de plejer ellers kun at give mig forkerte farve maling.
Der er dejligt, at du fandt en løsning. Men kunne du evt. lokkes til at fortælle hvad løsningen var, eller ligge et billede af den dims du fandt i Silvan? På den måde kan du hjælpe alle dem, som i fremtiden søger sig frem til denne tråd.
tjoo jeg kunne måske tage nogen billeder når det er monteret. men kort fortalt fandt jeg jeg en afløbsting som passede i hullet med en kort fitting, så man kunne sætte en 87,5 grad vinkel på helt nede ved hullet, så kan det være under den 16 cm sokkel, stadig med lidt fald.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Godt så.
Men det gælder generelt at der findes et utal af "overgangsstykker", når det kloak eller VVS.
Naturligvis til samme rørtype og dimensionsændringer.
Men osse når der skal forbindes mellem forskellige rørtyper og rørmaterialetyper.

Næste gang skal du gå til en prof. mester eller direkte til en grosist.
De kan dem allesammen, i hovedet, næsten. :o)
Hej, Har du nogle billeder med den endeligt løsning? Vores afløb er 100% som din. 
jeg fik aldrig taget et billledem og nu kan jeg ikke komme til det, men det var sådan en overgang jeg brugte til gulvet.

https://vvs.dk/afloeb-kloak/fittings-afloeb/graa-fittings/graa-reduktioner/pp-universal-overgang-110-50mm-vvs-nr-186512106
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også