Installation af CTEK MSX 7.0 lader

Hej med jer,

Jeg har lige købt en fin lader, som skal bruges i min Polaris Drabant. Formålet er at få opladet batterierne hver gang vi har landstrøm på, samt at vi kan bruge 12 volts lys, GPS etc i havnen uden at skulle tænke på mængden af strøm vi bruger. Jeg har to batterier, som er forbundet til en batteri-vælger (1, 2, begge, OFF). Spørgsmål 1: Vil det være korrekt, at forbinde laderens minus til minus på de to batterier, og at sætte laderens plus EFTER batteri-vælgeren, på plus ledningen der hvor den går på generatoren? Spørgsmål 2: Jeg skal vist have forlænget enten 220V ledningen på laderen, eller de tynde 12 volts ledninger. Vil det være bedst at forlænge 220V ledningen, mht varme/tab etc?

Mvh Erik








 






 



 

 


<p>&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;&amp;amp;#160;&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare skudt fra hoften - jeg vil forlænge 220 v, for ikke at forringe ladningen af batterierne pga. spændingsfald mellem lader og batteri. Så vidt muligt ville jeg koble batteri og lader direkte - men jeg har også engang siddet uden strøm, fordi ir havde afbrudt forbindelse gennem sådan en kontakt (og når man tror det virker - ja så går man jo ikke og checker)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg ville slet ikke klippe en ledning på en ctek lader.. man bruge et stik og aldrig forlænge 12 volt delen.. Er den ikke med termometer som skal ligge og måle om dine batterier bliver varme.??

Ctek har en udmærket support og i Danmark hedder han Jan og han ved alt om deres ladere og har også meget stor viden om batterier.

Skriv til ctek support og han vil svarer dig. Mail fra Danmark til Sverige bliver videresendt til Jan i Danmark.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for jeres indlæg, jeg prøver at tage fat på Jan ved Ctek.

<p>&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;&amp;amp;#160;&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>

Til grandoldman: Har du nogle kontakt detaljer på Jan; jeg har forsøgt at finde telefon nummer på ctek i danmark uden held. Jeg har skrevet til deres support uden at få det mindste reply.

<p>&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;&amp;amp;#160;&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>

Jeg startede med at udfylde denne formular med Danmark som land og fik så mail fra Jan.
er du sikker på at du har udfyldt din egen mail korrekt eller om ikke deres svar er røget i din spammappe..??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis