Ny element skorsten Spørmål

Vi skal have en ny skorsten sadt op, renger med at gøre det selv, den gammel er fra 1880, har kigget på element skorsten da det ville passe best ind her, men der er jo både enkeltblok og Dobbeltblok hvad er forskellen, går ud fra man godt selv må skifte den og få skorstens fejeren til at godkende den, noget jeg skal være opmærksom på
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg ved er en dobbeltblok, en hvor der er to rør i, så du har to skorstens piber i samme skorsten. Det skal der bruges hvis du både vil have brændeovn og oliefyr. De må ikke gå på samme pibe så vidt jeg ved.
der er et rør i både doddelt og enkelt blok
har selv lige sat en scancore dobbelt blok op og det er næmt nok

forskælden udover prisen er at dobbeltblok kan armeres og der kan monteres stigetrin og kan laves fritstående hvis den ameres
enkeltblok skal rejses med støttepunkter og maks 1,75 meter uden støtte

altså enkeltblok kan bruges op af gavl eller igenen etageadskildelse men pipen må så maks være 2 meter

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Åltså de første 2 meter skal den så sammen med to mure altså den udgøre hjørnet af en bærenevæg og en skille væg og så er der jo de stiste 2,5-3 meter hvor den står frit på loftet, så skal det jo være en dobbel vis jeg har forstået det rigtigt,,,

det er jo lige meget den er 1000-1500kr dyre, vil bare være sikker på det bliver gjort rigtigt,, hade os tænd mig og købe en scancore palle med det hele
er ikke faktisk klar over om stykket på loftet tæller som fritstående den blir jo støttet hvor den går gennem taget

som jeg forstod det på sælgeren er det stykket over taget der maks må være 1,75m ved enkelt blok

har du iøvrigt overvejet at renoverer den gamle
det er jo tit at sådan en gammel skoesten har en flot pibe der passer godt til huset

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Grunden til den skal ned er at der er en MASSE løbe sod fra før der blive sadt isokern i den,,, jeg har prøve at lave en mur hele vejen rundt om det med 5cm lega kulger i mellem for at stoppe det,, og vandglas i mellen det hele og i pusset,,, nu gider jeg ikke mere hehe,,, så ny må der til,, må lige høre den lokale skorstensfejer så...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis