Fjerne alger?

Jeg købte ny trailer sidste år, og dækkede den ellers godt ned for vinteren. Men presenningen jeg havde dækket den med, var mildest talt ikke særlig tæt - har det vist sig

Min fine, nye trailerpresenning er nu helt grøn af alger.
Hvad kan sådan noget skidt fjernes med, UDEN at skade presenningen?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror jeg ville starte med at vaske med varmt vand og en børste - evt med lidt brun sæbe i. Lavpraktisk og fhv. miljøvenligt

/bjørn

som sagt ultrabilligt og fhv. miljøvenligt. Køb evt den småflydende version og lad det sidde lit inden du vasker af

/bjørn

Udendørs Rodalon skulle også tage alger (ifølge flasken).
Hvad er presenningen lavet af.. er det noget vævet noget, så vil jeg mene den skal ligge i blød i noget sæbevand.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hvis brun sæbe ikke kan klare det så køb noget billig algefjerner til hus og træværk. Det er nok nemmere og ikke mindst billigere at finde et byggemarked i nærheden af Klarup end det er at finde en forhandler af bådshampoo uden voks

/bjørn

Godt farfar.
Endelig en rationel tilgang til et simpelt problem!

Inden en eller anden shampoo-pusher fremkommer med en påstand om at lige præcis Kelvin Klein’s underbukse-shampoo er fremragende til bortfjernelse af algevækst – også på presenninger.
Brun sæbe klarede jobbet

Intet behov for sæbe til hverken både eller underbukser!
Jeg tænkte også på alm. algefjerner, men har prøvet at "male" det på nogle terassebrædder, med det resultat at alle hår på penslen blev opløst på ganske få minutter... ved ikke om det kan have samme effekt på en presenning.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også