Afdækning af flydebeton - nødvendigt?

Jeg får leveret flydebeton til min stue og køkken i morgen. Normalt vil man dække det til med plastik, men er det nødvendigt når det er i et lukket hus, hvor tempeaturen pt ligger på ca. 20 grader? Er det evt. nok bare at holde døre og vinduer lukkede (eller skal der luftes ud undervejs - jeg er klar over at luftfugtigheder stiger markant?)?
Jeg har plastik/pressenninger så det er ikke for at spare, men hvis der ingen grund er til at dække betonen til, så vil jeg ikke bruge energi på det.

Der er forskellige meninger om hvor lang tid der skal gå inden man kan lægge klinker på flydebeton. Er 2-3 ugers ventetid for lidt?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Betonen skal afdækkes.
Altid!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
vi er begyndt at bruge noget man sprøjter på i stedet for afdækning, må indrømme jeg var lidt skeptisk i starten, men er sgu rimelig imponeret over hvor godt det virker

2-3 uger burde være rigelig hærdetid.

spørg efter det i dit lokale byggearked
Det kald(t)es Curring Compound. Og har være brugt og kendt de sidste 25 år.
Man skal være opmærksom på hvad der skal på gulvet efterfølgende. Tidligere var det et krav at C.P. efterfølgende blev fjernet ved sandblæsning inden evt. pålimning eller maling af betonoverfladen.
Kender ikke de nutidige typer.
Mener iøvrigt ikke at der grundlag for at anvende C.P. til et simpelt gulv. Plast er langt billigere.
Håber det er okay jeg kommer med et opfølgende spørgsmål i din tråd.

Hvordan lægger man plastikken på uden at det laver mærker i betonen? Og hvordan kommer man ind i rummet og lægger det på?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du venter et par dage indtil betonen er trædefast.
Sgu' da ikke et par dage!

Et par timer eller 3.
Indtil betonen er trædefast.
Skrevet af Freak1 på 17 jun 2011 12:28
Håber det er okay jeg kommer med et opfølgende spørgsmål i din tråd.

Hvordan lægger man plastikken på uden at det laver mærker i betonen? Og hvordan kommer man ind i rummet og lægger det på?

Tak fordi du spurgte om det for det har jeg selv også tænkt på

Betonen er jo lidt "blød" i starten så tænkte også på hvor lang tid man kunne trække den inden det blev kritisk..

men de andre har svaret og det er jo fint...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Sidste nyt. Chaufføren så på mig som om jeg var åndsvag da jeg sagde at jeg ville afdække betonen. Han sagde at det ikke var nødvendigt at dække til når det var indendørs. Da han ikke laver andet end at levere beton, så må han vel have ret?
Så forvirringen er total. Jeg tror jeg lander på et kompromis, jeg dækker til efter 2 dage, ind til da holder jeg døre og vinduer lukkede.

du skal skal skal dække betonen af lige så snart den er trædefast
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også