Albin Accent kabelgennemføring omkring masten,

Har nogen erfaring i at foretge en kabelgennemføring lige foran masten, der er en aluminiumsplade lige under gelcoaten, kan man bore et 30 mm hul uden at svække kontruktionen, har nogen erfaring i dette??" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/lds2010/emoticons/smile.gif" width="20" height="20">

Albin.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er masten understøttet i kahytten ? Et 30 mm. hul er godt nok meget, hvorfor skal det være så stort. Var det ikke bedre du indkøbte et stik der er beregnet på at moterer på kahyts taget, så du ikke skal lukke den kabelgennem føring op hvergang du skal have masten af.
Hej,

Jeg kom til at skrive lidt for meget. Jeg har købt en gennemføring hvor stikket har en diameter på ca. 18 mm. Men da dæk består af et ovedel og en underdel med ca. 20mm afstand imellem vil det inderste hul skulle være op til 30 mm for at man kan montere stikket. Det er ikke den lodrette stabilitet jeg tænker på men den sideværts, da jeg ikke kan se om det er en plade eller kun en tværgående afstivning jeg har ramt ved min prøveboring. Jeg tror at man skal kende kontruktionen for at vide dette. Jeg har ikke tegninger som dækker netop dette.

Albin.

Ja det var jo noget andet snak, det er balsa beklædningen imellem de to lag der gør taget så tykt. Så skulle der ikke ske noget som helst ved at bore som du foreslår.
Men sørg nu for at få lukket ind til balsaen i det underste hul du borer, så der ikke kan trænge fugt  / vand ind i mellemlaget. Kommer der først fugt der ind, får du virkelig problemer når frosten sætter ind til vinter. Så smør kanterne med en vandfast lim eller endnu bedre, lidt polyester. Selve stikket skal du også have noget Sikaflex imellem som pakmiddel.
Du skal have et stik der kan gabe over hele glasfiberkonstruktionen, altså både det yderste lag, balsalaget og det indre lag glasfiber.
Find et sted, du kan borer uden at borer i forstærkninger.
Venlig hilsen Jesper

Mange tak for alle indlæg.

 


Albin.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis