40HK 4-takt går ud når jeg tager gassen af?

Hej alle, Vi har netop været ude at sejle en tur i min fars båd, som har en 40hk 4-takter af nyere dato (mener det er en Mercury i øvrigt).Den starter godt, trækker fint, går rent i tomgang og sejler lige som den skal. Det eneste problem som vi oplever er hvis vi går fra høj fart og meget hurtig ned til lav fart, så går motoren simpelthen ud? Den springer igang med det samme vii prøver at starte den bagefter- Er der nogen der har en begrundet mistankte til hvad der kan være galt? Mvh Lasse
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen du tømmer jo kaburatoren på den måde, desuden er det absålut ikke noget motoren har særlig godt af.
Hvad skal det også gøre godt for ?????????????
hej det han tænker på er at når du pluslig tager gassen af så kommer der ikke nogel brenstof til kaburatoren så går den i stå og der er ikke olietryk nok
vil du sprinte af sted og puslig begunde at gå langsom uden at du får krampe
hilsen rene
ps min motor er fra 76 og kør enu uden problemer

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Jeg sidder og tænker lidt over... Motoren opfører sig anderledes og går ud når man "bremser" kraftigt..

Jeg har da smidt en lille motor til service og justering fordi den gik ud, hvis jeg gassede ned, slog bak og gassede for hurtigt op..

Jeg er da meget glad for at min mekaniker ikke bare sagde jeg jeg skulle lade være med at bakke for det er jo en dejlig ting at kunne når båden pludselig skal bremses..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mange bilmotorer har det problem, når de er stillet for magert.
Var det min motor, og det ellers var muligt, ville jeg give den lidt mere at leve af.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Ja for mager blanding, står den meget lavt i tomgangs o/m, kan det også godt hjælpe, at hæve tomgangs o/m lidt.

mvh jens

 

Jeg havde samme problem med min Mariner, rensede karburator og det hjalp intet, troede der måske var lidt vand i svømmehuset.. Tog derefter en tur på vandet og justerede luftskruerne på begge karburatorer en 1/4 omgang ud og derefter har den sejlet helt perfekt..! Selvfølgelig skal den kunne gå fra fuld gas til tomgang uden at gå i stå..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis