sluger kølervæsken

Hej jeg har en volvo 460. Det er som om den er ret tørstig efter vand/kølervæske. Når jeg fylder på så giver den nogle bobbler i interveller, i starten af påfyldningen. og så synker vanstanden. Men så får jeg fyldt mere på til den bliver mellem min. og max. efter jeg har kørt en tur i bilen så er beholderen tom.. Hvad kan det være? på forhånd tak.

morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan ser din motorolie ud?

Hvis det er en sprungen toppakning/revnet topstykke, vil motorolien være hvid og mayonace agtig, eller bilen ryger hvid røg/damp.

Det kan jo også være en ydre utæthed, vandpumpe/slanger/køler.



 

mvh jens

Farven er helt normal mørk. men det der undrer mig er at den var tom en morgen da jeg skulle køre, og så fylder jeg ca 3 L. vand på, da jeg havde kørt i den, var det som om at kølervæsken overtog vandets farve til mørkeblå.. og der kom mere væske i.. hvad har det pludselig med sagen at gøre at den selv pludselig er overfyldt??

pf. tak

morten

Der står sikkert en luftlomme et sted i systemet, prøv at åbne helt for varmen så varmeapparatet bliver varmt derefter skal der efterfyldes til maxmærket når motoren er driftvarm. Du skal selvfølgelig se efter utætheder ved alle slanger samt ved vandpumpen.
Ked af at sige det, men det er din toppakning, der er finito!
Jo længere du er i fornægtelsesfasen, jo længere varer det inden du igen bliver glad for din bil, og jo større en muligheden for, at du totalkværne motoren.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis