Renault megane 1,6 rn

Jeg har et problem med min højre fordør jeg kan ikke bruge el ruden og c.lås

Ham jeg købte den af sagde at det var stelforbindelse i højre dør

Men hvor finder jeg den stelforbindelse?

/Mick

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et problem med min højre fordør jeg kan ikke bruge el ruden og c.lås
Ham jeg købte den af sagde at det var stelforbindelse i højre dør
Men hvor finder jeg den stelforbindelse?
/Mick
Nej. Han har fået lavet en scanning på sit arbejde og har ikke fået gjort nogen inden salg.
Ledningerne kommer ind i døren i høngselssiden. Check for beskadigede kabler der.
Endvidere sidder der et stik inde i døren, bag beklædningen. Det er også en mulighed for dårlige forbindelser.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvis alle ledninger/stik ser fine ud så test elrudemotoren om den virker. Gør den det. Så tjek om der kommer strøm i stikket til motoren når du betjener kontakten. Kontroller herefter om kontakten virker (husk det kan være en stelkontakt, dvs du skal måle både for strøm men også for stel).
Det kan formentlig hjælpe dig lidt på vej.
Evt kan du kontrolle om c.lås motoren og elrudemotoren deler strøm/stel og kontrollere dén ledning.

Hej

Centrallås er en ting og et sæt ledninger - elrude er en anden ting og et andet sæt ledninger - hvor gammel er den bil ? hvis den er rimelig ny er tingene can bus styret og så er det ikke lige så nemt - virker centrallåsen hvis du låser med nøglen i den dør hvor tingene ikke virker? - låser de andre døre ?  har du kontrolleret alle sikringer med en prøvelampe - virker elruden hverken med kontakten i højre eller med kontakten i venstre dør ??

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu har jeg brugt et par timer, så nu kan jeg låse højre dør, med nøgle men ikke låse den op. Bilen er fra 98 hvis jeg sætter strøm til elruden køre den, og ja, jeg har kontrolleret alle sikring.
/Mick

Hej igen

du mangler lige at svare på de andre ting jeg spørger dig om - Har du trukket i ledningerne der hvor de går fra døren til dørkarmen ?

de kan være knækket inde i isoleringen uden at det kan ses  - du skal også lige kontrollere at der ikke er knækket nogen "ben" i stikket eller at der mangler terminaler i den modsatte halvdel af stikket.

hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Nej, det har jeg ikke prøvet, så må jeg i gang igen.
Tak for din hjælp
/Mick
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis