Hjælp til opsætning af gipsloft

Vi har nu besluttet (hurra!) at opsætte plane gipslofter, da det i sidste ende er billigere, og er pænt. 

Der sidder på nuværende tidspunkt 19x100 mm forskalling på tværs af spærrende (ind over indermurene) som bliver siddende. 

Det er planen at: 

1. Sætte dampspærre op mod den siddende forskalling. 
2. Sætte reglar 45x45 op på tværs af forskalling med centerafstand på 30 cm.
3. Lægge 45 mm isolering op imellem reglar.
4. Sætte gipsplader op direkte på reglar - med 4 forsænkede kanter (str. 90x240 Plan-A Board).


Lyder det fornuftigt? Det kræver selvfølgelig en vis præcision når det skal fastgøres på 45 mm reglar.


Vi har også skrå lofter, og jeg er i tvivl om hvorvidt det er noget specielt jeg skal gøre der? På sidste side her: http://byggesystemer.knaufdanogips....lofter.pdf er der noget om at der skal fastgøres til væggen eller laves en bevægelig fuge med kantskinne og sliptape. Men jeg forstår ikke helt konstruktionen. Nogen der kan hjælpe med det?
Vi har nu besluttet (hurra!) at opsætte plane... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hehe.. Det med priser er svært! Har altid en fornemmelse af at trælasten tjener lidt for godt, selvom vi får tilbud på det vi skal bruge

Lyder 160x8 mm skruer til opsætning af reglar og 60x? mm skruer til forskalling helt ved siden af?
Tak for svar. Hvor tykke skal 60 mm skruen være?
4.5 ville jeg købt til formålet...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis