trappegelænder i gasbeton

Hej med jer

Jeg skal have muret et gelænder på min udvendige trappe op til hoveddøren. Kan jeg gøre det i gasbeton? Mursten er over mit budget.
Hvis det er muligt skal det så mures med alm. kc mørtel eller hvad? Er fugestørrelsen 12mm? Jeg har lagt fliser på trappen. Kan jeg lægge pap og gasbeton direkte på fliserne eller skal de af først? Det var et par spørgsmål. Håber I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fliserne fjernet så betonnen /mørtelen har nogt at binde til. Jeg ved ikke lige hvor du har ideen med murpap fra, men lægger du det under, kan muren du bygger op, lige skubbes ned igen. Og har du slet ikke overvejet at bruge Multiblokke i stedet for gasbeton, så kan det ikke blive billigere. Og dem kan du jo skære i facon i toppen.
Tak for svaret håndværker.
Det med pappet er jo pga af fugt. Ligesom med mursten. Men det er måske ikke nødvendigt med blokke? Mht til multiblokke, er de så også egnet til udendørs brug?

med venlig hilsen

Søren
Fugten kommer jo ikke op via din trappe, så er der da noget galt med den, multiblokke kan bruges til at lave badeværelse med, så mon ikke de også kan bruges udendørs. Du skal blot have lukket overfladen på dem, enten ved at pudse dem op eller ved at smøre dem med en murmaling som eks. cempexo der er vandtæt men difutions åben. Blokkene limes sammen med noget der ligner fliseklæb som du også kan bruge i bunden mod trappen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis