Batterioplader til diverse 12v batterier?

Hej!

Jeg har efterhånden en række forskellige 12v NIMH batterier liggende, herunder nogle "dårlige" til DeWalt skruemaskiner. Da den normale oplader ikke accepterer "dårlige" batterier og derfor ikke vil lade dem, leder jeg efter en intelligent universal 12v lader (med klem/krokodillenæb stik), så jeg kan "tvinge" strøm i batterierne.

Med intelligent mener jeg, at den automatisk skal tilpasse ladestrømmen, og altså ikke lade med en fast amperestyrke.

Mange dårlige batterier kan motioneres igang igen.

Jeg har overvejet en bil-lader, men tænker, at den nok smider for meget strøm igennem?

Håber I kan hjælpe. Stil MEGET GERNE opklarende spørgsmål, hvis I har brug for det.

På forhånd mange tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ikke være nervøs, for at bruge en bil lader, det er antal Volt, der skal passe.

Jeg har ofte opladet, 12 volt batterier til akku-maskiner, som den orginale lader ikke ville lade på, med min bil lader.

Min billader er af den gamle uintilegente type, jeg har givet dem 4-5 timer, det skete der ikke noget ved, udover de blev virksome igen.

Jeg ved ikke med en intiligent bil lader, om den vil virke, eller om den nægter, at lade på, ligesom den orginale akku-maskine lader.

mvh jens


 

Tak for jeres bud! Godt at høre, hvis en alm billader kan bruges. jenshøj, laderen ser fin ud, meeeeeeeeen en smule dyr. Har fundet gode bud i Biltema - der har automatisk pulsladning, når batteriet er ladet helt op. Kunne det ikke bruges?
Jeg har aldrig haft problemet med døde batterier til værktøj etc, men jeg har ofte haft almindelige batterier, AA f.eks, der var gået døde og ikke kunne lades op i den intiligente lader.
Her kender jeg to mulige snydemetoder:
1) En time eller to i en uintiligent lader, så kan den intiligente godt tage dem.
2) Lav en parallelkobling til et brugbart batteri mens du sætter det døde i laderen. Så snyder du intiligensen, og den lader lystigt. På almindelige batterier i min lader man det klares ved at sætte et brugbart batteri i først, og med en lus -en bukket kontorklips etc- parallelkoble til det døde, når det sættes i.

Du skal nok lige finde en kreativ måde at gøre det på, men det kan hurtigt være billigere end at købe en lader.
Jeg har oftest oplevet problemet, når et batteri har næret afladet aldelse totalt, eksempelvis en lommelygte der har ligget tændt i timer efter batteriet var fladt, eller med et battri, der har ligget ubrugt i meget lang tid.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af malkekoen på 12 jun 2011 14:32
Tak for jeres bud! Godt at høre, hvis en alm billader kan bruges. jenshøj, laderen ser fin ud, meeeeeeeeen en smule dyr. Har fundet gode bud i Biltema - der har automatisk pulsladning, når batteriet er ladet helt op. Kunne det ikke bruges?

Det er oven i købet en billig lader han har fundet.
Jeg har 2 ladere til ca 1500kr/stk liggende og en enkelt til  + 5000kr liggende fra min tid med rc dimser.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis