Havetraktor

Hej
Min søn har smidt nøglen til min sentinel 125 ic /102 væk. Er der nogen som kan sige mig hvordan jeg kan kortslutte den ??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at købe en ny nøgle og så binde den fast til en stump træplade á 5 x 10 cm. Så bliver den ikke lige væk. Når du drejer tændnings låsen åbner du jo også for ladestrømmen når motoren kører ! Det gør du ikke ved at kors slutte den.
De fleste havetraktorer har jo en meget simpel nøgle, så kan normalt startes med nøgle fra den, eller endda en nogenlunde samme størrelse skrue trækker osv..
Har du først haft er skruetrækker nede i den, er den da for alvor ødelagt. Men prøv med postkassenøglen, hvis du har sådan en standart postkasse af de billige.
En alm. flad skruetrækker med smal krop, kan sagtens starte min husquarna havetraktor uden af ødelægge låsen, men den har også bare et flad hoved på nøglen, så kan startes med så alt fra en blød banan til en ispind... ikke lige den mest betryggende lås på en maskine til 15.000,-
Annonce
Jeg vedligeholder og låner naboens Stiga, der var tændnings låsen ødelagt efter at en idiot have lånt den med hjem uden at spørge. Jeg har erstattet med en ganske almindelig afbryder til 220 v. og et ringetryk som starter. Men med indbygget hemmelighed så ingen der ikke ved det kan starte den.
eller et af myterne.
 er at give den et spark. og der starter motoren.!!!!
en ny nøgle kan købes for en halvtredser, ved alle forhandlere.. så kan det da vidst ikke betale sig at ødelægge tændingen med en skruetrækker, eller for den sags skyld, kortslutte den..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis