Ekstra lås: Zeiss IKON eller Ruko Garant Plus

Hej

Skal til at montere ny hoveddør og den skal selvfølgelig forsynes med en ekstralås. 

Foretrækker pga udseendet en indbygget frem for en kasselås. Har lige anskaffet en Ruko Garant Plus sampak, så det smarteste ville vel være at også købe og montere en Garant Plus ekstralås i stedet for fx en af de populære Zeis Ikon indstikslåse


Grunden til jeg spørger er at et komplet Zeis Ikon sæt fås til godt 800,- hvor Ruko'en lander på omkring 2000,- med dobbelt-cylindre osv. Er der nogen der kan fortælle yderligere for og imod udover det med 'kun en nøgle' fordelen?


/bjørn

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold da op, der er da pris forskel der vil noget !
Hvis det kun er en lås der skal kunne betjenes indefra med en vrider, ville jeg nok tage den billige. Men skal du kunne låse udefra også så må det blive den dyre model, også i betragtning af at du så kun behøver en nøgle.
Eksisterende lås på hoveddøren er med vrider. Det er som beskrevet en ekstralås jeg er ude efter og derfor med cylinder/nøgleåbning på begge sider. Hele idéen er at en indbrudstyv ikke skal kunne komme UD gennem hoveddøren.

Er som sagt fuldt ud klar over komforten ved kun at skulle bruge en nøgle til husets låse. Det jeg var ude efter var om nogen kunne komme med yderligere teknisk og kvalitetsmæssig input på de to løsninger

/bjørn

Leif fra lavpris-laase.dk svarer bl.a. i en mail:

"Zeis Ikon lås har IKKE altid været godkendt af forsikring og pension og producenten har ikke lavet nogen ændring på den efter følgende. Ruko lås med Garant cyl. er godkendt i højeste klasse …"

/bjørn

Så er der vel ikke så meget at betænke sig over !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis