Slå hul til armatur i stenvask - med hvad

Vi har fået fat i en Franke vask i Fragranit (80% quartz granulat og 20% akryl)

Vasken er leveret uden hul til armatur osv., men er dog forborede fra undersiden.
Iflg. billedet i vejledningen (ingen tekst), skal man slå hul fra oversiden hvor der er sat mærkater hvor hullerne er.

Og så er det jo nervøsiteten breder sig - det skulle jo helst ikke gå galt.

Kan jeg bruge en alm kørneprikker til at slå hul, eller skal jeg bruge noget andet ?

Nogen der har erfaring med dette ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej jeg har ingen erfaring med det, men ville nok som du, være betænkelig ved at skulle slå hullet selv om der er forboret. Så hellere bore det op med et kopbor i den rette størelse
du tager en rør stump der passer rimeligt godt i diameteren til det for boret hul og gir den et klap med en ordentlig hammer og vupti har du et fint hul !!

Gjorde for nogle venner , og sagde inden at der ikke var nogen garanti fra min side ,men de insisterede på at det var jo lige efter forskrifterne, og det virkede fint

Tim  
 
nok helllere et lidt for lille rør mht diameter end lidt for stort

det kunne være at vasken er gået i smuldre.!!!

men det håber jeg ikke.

at manøvren med røret løkkedes med forholdvis pændt hul.
en lille update ... køkken projektet er gået lidt langsaommere end planlagt.

Men ... no problemo

Der var markeret med klistermærker på vaskens overside hvor der var fræset for, så jeh tog en ca. 10mm dorn, trak vejret dybt og slog forsigtigt med hammeren på dornen. Intet skete.

Skulle bare slå lidt hårdere hvorefter der kom en pænt hul i vasken. Herefter var det bare at slå forsigtigt på dorn og lave hullet pænt og rundt.

Så ja - alt gik vel :-)

Det største problem var faktisk at få monteret vandlås og afløb til vaskemaskine.

Men ja .. jeg var da noget nervøs. Pokker stå i at købe vasken til ca. 50% af billigste danske web pris, og være nødt til at købe en ny (men på et eller andet tidspunkt har vi vel alle prøvet at spare for dyrt ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis