Basalt eller granit.


Vi kigger på gulve til det kommende hus og har forelsket os lidt i Black Pearl granit. Nu ser det imidlertid ud til, at Black Pearl ikke er granit, men Basalt.

Jeg kan ikke finde noget på nettet.

Hvor gode er de til bryggers, alrum og badeværelser?

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man bør generelt ikke forelske sig i byggematerialer.
Når tiden kommer hvor forelskelsen bør blive til kærlighed sker det i 10 ud af 9 tilfælde for byggematerialers vedkommende at samme forelskelse ændrer sig til dybfølt og inderligt had. Og konsekvenserne er velkendte. Op- bort- & nedhugning samt henkastning på nærmeste ghenbrugsplads.

Iøvrigt er Black Pearl granit fuldstændig uegnet til formålet. Uanset materialets art.

@hpox

OK.
Nu fik jeg ikke skrevet, at det er en mat overflade der er tale om. Ved ikke, om det gør nogen forskel for dit svar.

Hvorfor er Black Pearl, basalt/granit ikke egnet til de gulve?

Kriteriet for gulvet er, at det skal være slidstærkt overfor sand etc. Vi har en søn, som på djævelens vis formår at slæbe sand ind i enorme mængder, og det tager livet af trægulve. Lakken slides af.
Vi havde overvejet skiffer indtil vi fandt denne flotte grå "sten" med mat overflade.

Hvad ville du evt foreslå at lægge på gulvet?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Troede at Black Pearl Granit var black, schwartz, noir, neuzi, kort sagt SORT.
Men bortset fra denne lille fejlfortolkede teknikalitet står jeg ved mine betragtninger om byggematerialer og forelskelse.
@hpox
Enig, man skal ikke forelske sig i byggematerialer. Uden udsigt til genglædt forelskelse er det dømt til at blive en ulykkelig kærlighedsafære med alt deraf følgende.

Lige for de morgentungnemme:
Ville du være betænkelig ved at bruge denne flise som gulv i ovennævnte rum?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kender overhovedet ikke den type klinker eller meget til fliser i det hele taget.
(Bortset fra fortovsfliser jo. Som jeg fra tid til anden kører op på når jeg laver en parallel-parkering)

Men som sædvanlig udtaler jeg mig glad og gerne om næsten alt, ganske uanset om jeg har forstand på emnet - eller ej. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis