Pudse ydermur

Jeg er den heldige ejer at et gult murstens hus fra 1959, der er i 2001 blevet lavet en tilbygning på knap 30 m2
Tilbygningen er lavet af en der helt sikkert ikke har kunne finde ud af at mure, så jeg vil gerne have "pyntet" på det der er lavet.

Vores plan er at pudse ydermure på hele huset, huset skal pudses og ikke vandskures.
Vi vil gerne have skjult alle fuger og andre små ting.

- Hvilken type mørtel skal jeg bruge? jeg har kig på "Weber tør pudsemørtel bakke 0-2 mm" kan det bruges?
- Mørtlen skal være farvet, skal jeg bruge farvet mørtel fra starten af eller kun i det sidste lag? (Jeg har ikke tænkt mig at blande farve i, men at købe mørtel med farve)
- Skal man virkelig pudse som i dette klip? (Link) eller kan man ikke bare køre flere lag puds på indtil fugerne er helt dækket?
- Har du nogle fifs eller lign som jeg bør vide?

Forsat god weekend
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er virkelig ingen der kan hjælpe mig!?
Det er der sikkert.
Men har det fuldstændigt forbigået din opmærksomhed at energipriserne er steget ganske voldsomt siden 1959.
Og at du måske burde overveje en dygtig gang udvendig isolering inden du pudser. :o)

Endvidere skal samtlige revner udbedres inden du pudser.
Ligesom en gang facadepuds på et parcelhus er en ganske stor entreprise.
mureren94 tak for dit svar, det var da noget jeg kunne bruge til noget
Skrevet af hpox på 12 jun 2011 14:47
Det er der sikkert.
Men har det fuldstændigt forbigået din opmærksomhed at energipriserne er steget ganske voldsomt siden 1959.
Og at du måske burde overveje en dygtig gang udvendig isolering inden du pudser. :o)

Endvidere skal samtlige revner udbedres inden du pudser.
Ligesom en gang facadepuds på et parcelhus er en ganske stor entreprise.

Huset er nyistandsat, her under efter isoleret i ydervæge mm. Huset fik energimærke B ved sidste tjek. Alle revner samt skader er allerede udbedret. Hvis jeg ikke havde overvejet de ting du skrev eller forslår så havde jeg aldrig oprettet indlæget.
Ser man det!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis