ny tagpap

Skal til at få lagt ny tagpap på huset. Er det en idé at lad eden gamle tagpap ligge? 
Hvordan gør man og hvad skal man tage højde for?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers underlaget er i orden, så ville jeg da lade den gamle tagpap ligge.
Evt. dampbuler skæres bare op, og sømmes ned inden de lægges en ny tagpap direkte på den gamle.

Taget fejes rent, gamle taghætter, tagbrønde fjernes. Underpappen påsvejses eller rulles ud og mekanisk fastgøres og svejses i overlægget. Nye taghætter samt tagbrønde monteres og indækkes med underpap. Evt. vandlunker oprettes med Leca snus 0 - 5 mm 1 lag underpap rulles så ud over Lecasnus.  Alle kant begrænsninger indækkes med en 20 cm underpap strimmel.

Tagbrønde indækkes med en lap på 50 x 50 cm så svejses alle overpap baner på alle kant begrænsninger indækkes med 0,33 cm overpap strimler.

Ved tag hætter fuges med Bitumen koldklæber, stern kapsler monteres med Alu-søm med tætnings skive ell rustfrie skruer med tætnings skiver på.

Nye blad fang monteres i tagbrønde.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Sådan ! Proff. vejledning
Jeg ville nok lade Claus gøre det så var jeg sikker på at det blev lavet lige efter bogen.
Hej Claus

Det der leca snus 0-5 mm - hvor får man fat i det? Synes kun jeg kan finde f.eks. 4-10mm og 10-20mm lecakugler (hvis lecakugler og leca snus er det samme?)

Mvh.
Bo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis