Isoleret skur - helt fra bunden

Hej!

Jeg går og planlægger et mindre byggeri af et skur i haven, men det bliver ligesom kun ved tankerne - det virker uoverskueligt.
Skuret skal være omkring 20 m2 og være delt op i en cykelafdeling og en opbevarings-/arbjedsafdeling. Skuret skal opføres i træ og med 25 graders hældning på taget - evt. afvalmede gavle.
Jeg vil gerne isolere (evt. kun opbevarings-/arbjedsafdelingen), men havde umiddelbart ikke tænkt mig støbt sokkel.

Som I kan se er grundidéen skabt, men jeg mangler lidt et udgangspunkt. Hvordan starter jeg/griber det an? Hvor finder jeg materiale til at opføre skuret korrekt? Osv.

Kan nogen her i forummet sende mig i den rigtige retning?

Venlig hilsen

Martin
Hej! Jeg går og planlægger et mindre byggeri af... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Martin. Fedt projekt, går selv med samme ide. Har du noget under fliserne der ligger? Overvejer et trægulv i vores. Hvor stort er det endt med at blive? 

/Jesper


Jesper
Jlau skrev den 24-04-2017 14:47:08

Hej Martin. Fedt projekt, går selv med samme ide. Har du noget under fliserne der ligger? Overvejer et trægulv i vores. Hvor stort er det endt med at blive? 

/Jesper

 Hej Jesper!

Tak for det. Det er så fedt selv at bygge noget, selvom det tager lidt længere tid, når man er kontornusser til daglig

Nej, der er bare lagt fliser på almindelig vis nedenunder. Fortryder måske lidt at jeg ikke støbte, men så må det komme senere.

Skuret er 12,5 m2 (5 x 2,5)

Når jeg er helt færdig med isoleringen, skal jeg bygge hylder.

/Martin

Hej Martin

Kender det kun alt for godt selv

Har også overvejet at støbe, men det gør jo også prisen anderledes desværre. Er du selv tilfreds med størrelsen eller hvad tænker du om det nu hvor du kan bruge det?

/Jesper


Jesper

En anden mulighed for gulv har jeg selv anvendt. Gravede 30 cm af, udlagde dug, punktfunderede med nedgravede stolper pr 1 m. Monterede spær og lagde gulv af billige terrassebrædder. Mit skur på 30 kvm er ikke isoleret, men man kunne let isolere ved at sømme forskallinger op under spær og udlægge eternitplader mellem spær. Derefter sundolit isolering.


 

Ja, størrelsen er fin til to voksencykler og to børnecykler og hylder. Det var behovet for byggeriet.
Skal nok ligge billeder op af det færdige resultat.

Vedr. isolering af gulvet - Det er bestemt en mulighed som Uldal skriver. Nu ser jeg lige en vinter eller to, hvordan temperaturen er.

Annonce

Det færdige resultat indvendig! 

Vedhæftede filer:

Hej mackniels - hvordan ser det ud med temperatur/fugt derude? Har et skur med 2 på 1 beklædning på holmegårdsten jeg overvejer at isolerer så mc’en kan stå nogenlunde frostfrit, men orker ikke at støbe helt nyt gulv og grave ned til kaneserne

Kunne man ikke bare ligge noget EPS gulvisolering under nogle tykke betonfliser i stedet for at støbe...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når det har regnet meget, trænger der fugt ind imellem fliserne. Det kan ikke undgås med den løsning jeg har valgt. Men da der er god udluftning, har jeg ikke oplevet det som et stort problem.

Hen over denne og sidste vinter, har der ikke været problemer med at holde de frostfrit. Eksempelvis i nat har der været -2 grader uden for, men i skuret har der ikke været under 5 grader.

Håber det svare på dine spørgsmål, ellers spørger du bare igen.

/Martin

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også