lave badeværelse

Hej gør-det-selv folket

Jeg bor i en kvistlejlighed hvor jeg har mit bad inde i mit soveværelse. I en bruseniche som er afskærmet af stof.
Det er jeg efterhånden lidt træt af så har tænkt mig at lave toilettet om til badeværelse. Men problemet er så at der ikke er afløb og gulvet ikke er "isoleret" så min underbo vil få vådt loft så snart jeg går i bad.

Jeg kunne forstille mig at jeg skulle hæve gulvet så der der kan blive lavet afløb og at der kan blive isoleret. Eller selvfølgelig vil jeg overlade jobbet til nogle som har mere forstand på det end mig.

Men mit spørgsmål er om der er nogle af jer der kan give mig en ide om hvad jeg skal ud og investere i sådan et projekt? rent økonomisk..

Og er der nogle der har gode råd til projektet.

Mit toilet er 1x3 m.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har håndvask der ude, er der vel også mulighed for at etablere afløb i gulvet. Og det du skal have på gulvet og væggene er svejset vinyl, så vil underboen ikke få vand i hovedet. Og så må du have din brusecabine der ud at stå med "glas" sider og låge.
Uden at vide ret meget om det hvad de forskellige håndværkere skal have, et slag på tasken, du slipper nok ikke under de første 50 tusinde.
Så måske det var smartere at få "glas" sider på det du har stående i badeværelset. Hvis det er en lejlighed, er det jo slet ikke sikkert at ejeren syntes om din ide.
Det er desværre helt umuligt at gisne om, når man ikke kender mere til forholdene, end det beskedne du oplyser.
Jeg betalte håndværkere 35.000 kr. for 25 år siden for et tilsvarende badeværelse, så min umiddelbare gæt ligger på 50.000 - 100.000 kr. alt efter hvor gennemgribende det skal være.
Hvis det er en lejelejlighed, må du endelig sørge for at få udlejers skriftlige godkendelse af projektet. Han vil nok være endog meget utilbøjelig til at give en sådan tilladelse, idet den kan komme til at koste ham meget dyrt, hvis du fraflytter det lejede inden for 10 år. Rejser du efter 3 år, skal han refundere dig 70 % af dine udgifter. Det synes udlejer sjældent godt om.
Laver du det uden udlejers tilladelse, er du virkelig ude i noget snavs.

Men skal vi komme det nærmere, er det en god ide med nogle gode og beskrivende billeder, især omkring afløbsforholdene og vandinstallationerne.
Men der ud over, er sådanne projekter rigtig sjove. Da jeg gik i gang i mit nuværende hus, blev jeg så betaget af det, at jeg lavede 4 badeværelser, når jeg nu var kommet igang!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg prøver at oploade nogle billeder en af dagene..
Men har prøvet at undersøge sagerne... Desværre løber afløbet fra håndvasken ud i køkkenet.
Men jeg har en afløbspumpe som er sat på på toilettet så det eneste jeg faktisk skal er at hæve gulvet og ligge isolering i men det kan jo også være dyrt nok!
Er det isolering i gulv, du taler om?? Hvis ja, hvorfor dog det? Har underboen ikke varme på?
Men ellers har jeg været igang med den samme øvelse, netop at hæve gulvet i en brusekabine, for at få plads til et gulvafløb. Det er slet ikke umuligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

men hvad måtte du give for sådan en renovering?
Det er ok med min udlejer at jeg renovere toilettet men skal jo stadig have håndværkere til at udfører arbejdet så alt kan blive dokumenteret hvis der skulle ende med at opstå fejl...
Er lidt rusten i vådrumsreglerne, men:

Vil en mulighed være at vådrumssikre gulvet og installere en brusekabine med bund og pumpe tilsluttet eksisterende afløb fra håndvaske?

 

 

 

det er næsten det jeg vil.. vil bare ikke have bund men afløb under gulvet, for det er lige inden for døren så man ville skulle træde op i brusekabinen for at komme til toilettet. rigtig købhavner-agtigt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis