Tænder ikke hver gang.

gebhardus
gebhardus
103 4793
Min motorcykel starte hver gang, men ikke hver gang på 2 cylinder som den har. Så kan jeg tag det rør ud som den ikke tænde på og giver den en gang trykluft. Så tænder den igen. Næste gang jeg skal starte er det samme tur igen...Hvad kan det være??
Har selv tænkt på om det kan være tændspolene der kan blive sløve...
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gebhardus
gebhardus Trådstarter
103 4793
Det er en Moto guzzi 65c 650 fra 83.
Hvis det er samme cylinder hvergang, tyder det snarere på at den kaburator giver for fed en blandning, for så vidt jeg husker, er der en kabunade på hver cyl. på en Gussi !
Du kan også prøve med lidt varmere tændrør, spørg din mc forhandler om typerne.
Det har intet med tændnings systemet at gører, at dit tændtør sviner til. Kun hvis den springer over nogle slag ad gangen på den ene cylinder når du kører.
Annonce
Annonce
Chr.
Chr.
2304 5881
Hvordan ser tændrøret ud, når du tager det ud for at blæse det med trykluft?
Er det vådt af benzin? Er det sodet? Er problemet der både med varm og komd maskine?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

gebhardus
gebhardus Trådstarter
103 4793
Den side hvor den ikke tænder der er tændrøret våd. Når jeg så giver det trykluft, så det er tørt kan den godt starte igen. Men næste dag når jeg skal starte kan den måske ikke starte igen. Tændrørene er lidt mørke i det, ikke helt sorte men lidt..
Når jeg lægger tændrøret op af motoren kommer der gnist, med den er meget lille......
Hvad jeg kan huske er det også med varm motor.......
Chr.
Chr.
2304 5881
Du kan have en kaburator, der giver alt for fed blanding. Cylinderen driver i benzin, og derfor kan den ikke tænde.
Check at chokeren ikke hænger i kablet eller andre steder. Det kan være en af grundene.
Ellers skal kaburatoren -eller rettere dem begge to- justeres.

Den meget lille gnist kan skyldes forkert gnistgab i tændrøret. Det skal justeres efter fabrikkens forskrift. Ikke noget med at sjusse sig frem, men brug et søgerblad.
Krybestrøm i tændingen er en anden mulighed, ligesom dårlige forbindelser.
Check at tændingskablerne er rene og har god forbindelse i hætten og på spolen. Hvis de er skruet fast i hætte og spole, så kan du, hvis kablet er langt nok, klippe en halv 0,5 - 1,0 cm af i begge ender, så du får noget frisk kobber ud i enderne.
Check at gevinderne er rene inden du sætter kablet på igen.
Hvis der er en strømfordeler -jeg kender ikke Guzzi- så check rotor og kontaktpunkter for ir. De kan renses med fint smergellærred og en "jomfru hånd".

Oplevede en gammel Kadet, der havde udsættere og var træls at starte. Det var et af tændrørskablerne, hvor kobberet var irret næsten væk i enden oppe ved spolen. Da der blev klippet en cm af spandt den som en mis igen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
gebhardus
gebhardus Trådstarter
103 4793
Ja men det var jo mange muligheder. Tror nu det noget el. Men tak for svarene, vil prøve dem.....
Chr.
Chr.
2304 5881
Det er svært at sige, om det ene eller andet er mest sandsynligt.

Er blandingen for fed kan den ikke tænde, og så bliver tændrøret vådt.
Kommer der ikke en tilstrækkelig kraftig gnist tændes blandingen ikke, og så blivet cylinder og tændrør våde af benzin...
Så det er svært at komme med den mest sandsynlige årsag. Desværre.

På den anden side er et grundigt check af tændingssystemet klaret på en halv time, så det er til at overskue.
Ligeså tager det ikke lang tid at checke om chokeren kommer helt tilbage til 0-stilling på begge kaburatorer.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

helja
helja
1135 8520
Hej..
Når du sidder på cyklen er det den venstre eller højre cylinder..???
Mvh jan J
gebhardus
gebhardus Trådstarter
103 4793
Nu har jeg ikke været hjemme et par dage... Men det er venstre side..........................
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

  1. Virago 750 sætter ud
    Lav-Motorcykel (5 svar)
  2. Husqvarna Havetraktor YTH130 Startproblem
    Lav-Have (25 svar)
  3. dårlig forbrænding på cylinder 2
    Lav-Bil (15 svar)
  4. Stiga Park med Briggs & Stratton klipper driller
    Lav-Hobby (17 svar)
  5. Nem slibning af motorsav
    Lav-Have (17 svar)
  6. Mister en cylinder?
    Lav-Bil (40 svar)
  7. Johnsom 1998 2 takt. 15 hk
    Bådmotorer (25 svar)
  8. Peugeot 205, '86- Startproblem i kulde
    Lav-Bil (9 svar)
  9. Popcorn
    Lav-Motorcykel (41 svar)
  10. PC vil ikke starte
    Lav-Computer (11 svar)

Populært lige nu

  1. Højt grundvand i indføringsrør
    Lav-Hus (læst 1021 gange)
  2. sprøjtning med gift !
    Lav-Have (læst 34201 gange)
  3. Bizz (Brobizz) - nyt batteri
    Gadgets & dimser (læst 411 gange)
  4. Hængekøje — bæreevne af reglar i efterisoleret mur?
    Lav-Hus (læst 580 gange)
  5. Værktøj til cykelservice
    Værktøj og maskiner (læst 268 gange)
  6. Pex i let væg - Skal røret kunne udskiftes
    Lav-Hus (læst 314 gange)
  7. Erfaringer med robotplæneklippere
    Lav-Have (læst 380 gange)
  8. Fuge mellem brædder på gammelt trægulv?
    Lav-Hus (læst 98896 gange)
  9. spænding af hjulbolte med momentnøgle
    Lav-Bil (læst 46916 gange)
  10. Fjerne mos/alge belægning på fliserne..
    Lav-Have (læst 175947 gange)

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis