spejl buler

Jeg søger den bedste måde, at afstive en plade, hvor der skal hænge et spejl på.

Det er er et spejl til en ridebane - så det er ret stort. Bredde 3000 mm x Højde 2000 mm.

Spejlet er et sikkerhedsspejl. En 6 mm spejltavle med noget film bagpå.

Spejlet bliver limet på en sandwichplad med noget godt lim (MS polymer et eller andet montagelim).

På bordet virker konstruktionen rimelig stiv, men når den bliver hængt op buler spejlet en anelse - Det står kun på banden og hænger så i en wire ud fra væggen, ca. 15 grader.

Jeg går ud fra, at spejlet egentlig bøjer under sin egen vægt.

Der er en metalprofil i top og bund.

Hvad er den optimale afstivning bagpå sandwichelementet? Det er muligt, at fastgøre i dette, men vil helst ikke lave overkill på det. Skal det være vandrette poster eller lodrette poster?

Jeg har vedhæftet en skitse af monteringen set fra siden samt mål på spejltavlen.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have lavet en kasse ramme på bagsiden og med et par  langsgående bræder på højkant i selve rammen, så skulle den G været barberet
Næh for på Fyn udtales det med et G  ligesom det også hedder páp og ikke pap
Dit spejl skal nok afstives lodret.

Du skulle måske prøve at flytte din wire lidt nedad og indad, hvis det kan lade sig gøre, f eks 1/4 eller 1/3 af længden fra begge kanter for at mindske momentet lidt. Spejlet vil bule mindre men der kommer mere træk på wiren, så den skal side godt fast.

Din trækant under spejlet skal nok støttes lidt med en plade imellem spidsen af trækanten og væggen. Jeg kender ikke vægten af den men spejlet vil prøve at skubbe spidsen af trækanten mod væggen.

Jeg har ikke en pind forstand på spejle, men sådan vil jeg gøre med alt andet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis