Ny tilslutning til eksisterende septiktank

Hej,

Jeg har lige købt et sommerhus hvor der ikke er etableret bad. Jeg vil bygge et badeværelse og vil høre om hvilke krav der er til at tilslutte afløbet til den eksisterende septiktank.

Jeg ved at det er en klaokmester der skal lave selve tilslutningen, men kan jeg risikere at min septiktank ikke længere er lovlig hvis der bliver kigget nærmere på den? På BBR meddelsen fremgår det at huset er med mekanisk rensning med nedsivning uden tilladelse.

Mvh

Troels
Hej, Jeg har lige købt et sommerhus hvor der ikke... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hpox på 10 jun 2011 08:57
@Håndværkeren

Du påstår at: Der skal være orden i tingene, tingene skal være i orden fra starten, og derved slipper man for megen bøvl senere hen.
Det er faktisk det rene vrøvl.

Al erfaring viser nemlig det præcis modsatte.
1. At der slet ingen garanti er for at man undgår vrøvl fordi man har orden i sagerne.
2. At langt de fleste problemer løser sig af sig selv hvis blot man undlader at gøre noget ved dem.
3. Og at det allernemmeste er at løse problemerne i den rækkefølge de opstår.

Specielt sidstnævnte metode har jeg med succes anvendt i mange år.


I min høje alder, har jeg lært nøjagtigt det samme.

Det er også med stor undren, at jeg læser en del indlæg fra folk, der efter min ligegyldige mening, gør sig alt for mange bekymringer om bagateller til ingenting grænsende.

Men selvfølgelig, hvis man tager sorgerne på forskud, er man helt sikker på at få dem. ellers kunne det jo vise sig at der ikke var noget at bekymre sig om.
Men det skal jeg nok holde ved mig selv.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jamen, jeg skrev jo, at jeg nok skulle holde det ved mig selv!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 10 jun 2011 10:27


I min høje alder, har jeg lært nøjagtigt det samme.

Det er også med stor undren, at jeg læser en del indlæg fra folk, der efter min ligegyldige mening, gør sig alt for mange bekymringer om bagateller til ingenting grænsende.

Men selvfølgelig, hvis man tager sorgerne på forskud, er man helt sikker på at få dem. ellers kunne det jo vise sig at der ikke var noget at bekymre sig om.
Men det skal jeg nok holde ved mig selv.


Uheld eller uheldighed skyldes manglende viden, erfaring eller for mange øl

Det er jo godt at indhente lidt viden, så man selv kan tage beslutning om hvad der er en god ide. Til den faglærte er der visse spørsmål der går igen og til sidst bliver pissetrælse - men for den spørgene er det jo vigtigt. Så om det var 1. gang eller 1.000 gang spørgsmålet blev stillet må svaret fortsat være det samme og med samme tone

Laver spørgeren i dette tilfælde det han gerne vil i ly af hækken og mørket, så risikere han at skulle hoste op med mønter til et nyt spildevandsanlæg. Det er jo en betydelig ekstra regning - og der er ingen vej tilbage, det skal etableres.
 
Så for den altvidende der kan overskue tingende er nogle ting bagateller - dette her er bestemt ikke et indlæg som er en bagatel.

 


 


 

 

 

Nu var det også mere en generel betragtning, jeg filosoferede over!

Og så slettede jeg en en hel del betragtinger, om at gøre livet lidt lettere for sig selv!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Skrevet af ktm på 10 jun 2011 20:25
Nu var det også mere en generel betragtning, jeg filosoferede over!

Og så slettede jeg en en hel del betragtinger, om at gøre livet lidt lettere for sig selv!!

Ja, man kan jo i sin iver blive så højtidelig at man længes efter jul - men det er nok mere for at pakke alle gaver op til en selv hvor der står "Fra en god ven"

Nå, men fik lige limet et trappetrin sammen på spindeltrappen. De unger skal lære ikke at trampe hele vejen op på værelset med humøret i det røde felt .


 

 

 

Ja, og de slettede betragtninger var ellers noget af det bedste du endnu har udgydt!!!

Men ros til mulle03 for kompetent udredning af "ny tilslutning til eksisterende septiktank "

(Ikke det sædvanlige sluddervorne lommefilosofiske pladder man ellers ofte ser her i forumet. :o))

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis