kobling på en fiat tempra

hej er der nogen der kan hjælpe mig md at fortælle hvordan et udrykkerleje kan sættes forkert i ??har nemmelig fået skiftet koblingen men den virker stadigvæk ikk og når man starter bilen begynder den at ryge op fra gearkassen håber at der er en der kan hjælpe mig ???
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
koblingsnavet er sikkert vendt forkert

 

Jeg kender ikke til denne bil, men noget er der selvsagt galt.
Check først af alt, om der er frigang i koblingen. Pedalen skal kunne trædes ca to cm ned uden nævneværdig modstand. Ellers er den ligesom en hængende bremse, og deraf røgen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

okay skal man have gearkassen af igen for at tjekke det ...okay du mener udrykkerlejet ikk for navet kan man vil ikke vende forkert ?hvor kan man finde nogle billeder som viser hvordan det skal side ...
jeg mener der er inspektionsklap i koblingshuset. udrykkerlejet på den model er vist med påbygget slavecylinder. Jeg mener godt man kan vende navet forkert, så den store flange vender mod svinghjulet, så vil der være lidt kontakt. Du skriver det ryger, lugter det som brændt belægning? Der kan jo også være fedt på koblingstrykpladen eller en pakdåse er gået sig en tur.

 

som sagt, ved jeg ikke om der er en inspek.klap på den model, men hvis der er, så sidder den sandsynligvis under koblingshuset, mellem svinghjul (motorblok) og gearkasse. Det lyder som om den ikke kobler helt til. Det kan være e n fejl der er lavet ved skiftet af kobling eller svinghjulet der ikke er drejet af. Hvis det kun er navet der er skiftet, kan det ligge der, idet selv trykagregatet bliver slidt og membranen udglødet, så den synker

 

det er en komplet kobling med udrykkerleje der er skiftet ...hvor i landet bor du ???....
Velkommen til "Perlegrusmekanikerens" kunde :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis