Bilbatteri til Roland højttaler

Jeg skal på Roskilde og har sådan et anlæg her til 4000 kroner: http://www.google.dk/imgres?imgurl=...58&bih=469


Det er fra Roland, og er meget energieffektiv, hvilket betyder den kun bruger 30 watt på maks udblæsning.  Den kører også på almindelige batterier og kan kører et fint stykke tid, men i år vil vi gerne forsøge os med et bilbatteri. Jeg ved dog ikke SÅ meget om elektronik, men det står således til:

Højtaleren benytter sig af DC: 12-16v ved 4A
Fra strømindtag er en adapter som justere strømmen fra de 220 volt til 13 volt, således der passer til højttaleren.

Så er det jeg tænker, at et bilbatteri kører på 12 volt, så i princippet passer det jo direkte, men hvordan så med tilslutningen? Hvis jeg køber en omformer går der jo meget energi til spilde i den ikke? men tilgengæld vil det komme til at passe med kablerne. 

Tror dog et bilbatteri vil være den bedste løsning, for med kun 30 watt, kan den spille i mange timer før det skal lades op.

Hvilket batteri vil i anbefale man køber, og hvordan vil jeg få slået højttaleren til bilbatteriet?

Håber i kan hjælpe mig!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fat på et stik der passer i "DC IN" og så sætter du plus på ben 4 og minus på ben 1. Husk at sætte en sikring på plusledningen så tæt på batteriet som muligt.

Et 70 ah batteri kan nok spille i ca. 14 timer.

Vedr. batteri så bliver det nok mishandlet så køn et billigt i thansen eller sådan noget. Bedst er det hvis du kan finde et forbrugsbatteri der kan tåle en dybdeafladning, så kan du presse flere timer ud af det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Okay, så jeg får kun brug for et enkelt kabel?

ALtså et kabel som passer i DC ind, som jeg sætter en sikring på og dette kabel smides så direkte på batteriet?

Hvad menes der med "ben 1" og "ben 4".. er ikke så klog lige på dette område
På forhånd tak for tålmodigheden :b











Hvis du kigger på bagsiden på det billede du har linket til... vil du i nederste række helt til højre se et rundt stik.. oven over står der "DC IN" og stikket har 4 ben som sidder fra midten og i den nederste cirkel.. Der er også en tegning med teksten vedr. pin 1 og pin 4 med hhv plus + og minus+


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis