Indvendige døre


Jeg er påbegyndt isætning af mine nye Swedoor Compact døre og har nu fået sat hængselsiden fast på den første dør og hængt dørbladet på, ( det hele efter foreskrifterne) men...... der er stort set ingen luft i hængselsiden det hele er i låsesiden.
Hvorfor ? Det eneste jeg pt. kan forestille mig er at hængslerne skal have et lille buk, men er det normalt at man skal til at bukke på hængslerne på helt nye døre og karme ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige været en tur rundt at kigge på hængsler og døre i huset og kælderen, for det undrede mig da lidt, hvad du skriver. Og hos os er det samme faktisk -og til min overraskelse- tilfældet. På hængselssiden ca 1-2 mm og 2-5 mm på låsesiden.
(Pludselig forstår jeg, hvorfor det gør pokkers meget mere ondt at få fingrene i klemme i hængselssiden end i låsesiden....)
PÅ de hængsler der er brugt her i hytten -de er undersænket til at være i plan med dørkant og karm- ligger det i kostruktionen, at sådan skal afstandsfordelingen være.

Jeg ville ikke begynde at bukke hængslerne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg har opsat samme dørtyper. Der måtte jeg en tur rundt med 'vridejernet'. Med lidt snilde kan det gøres uden at sætte synlige mærker i hængslerne.

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis