Ny skrue til gammel Johnson motor

Hej båd eksperter. 
Jeg har købt mig en lille motorbåd (Selco) med en ældre johnson 2 takt, 25 hk motor, kort ben og fra '87.

Jeg har lige fået den serviceret og den kører rigtigt godt og giver mig ca. 16 knob.

Jeg vil egentligt gerne sætte en ny skrue på da den gamle har fået nogle hak her og der. 

Nu har jeg kigget på nettet men kan ikke finde noget om forhold mellem små/store skruer eller opslag omkring det emne. 

Der er en del forskellige muligheder aluskrue/rustfri nogle lover øget HK osv. osv. hvilket gør min noget forvirret.

Båden skal bruges til rolig sejlads i Kbh. kanaler samt til lidt sjov på åbent vand med en tube og lidt fisketur.

Jeg ønsker hellere god økonomi end en "speedbåd" for den er noget forslugen når jeg sætter den på fuld gas. 

Er der nogen der har noget erfaring de kan dele ud af så jeg ikke får købt noget forkert så skriv endelig. 

Mhv. Anders

Anders M 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have målt, hvor mange o/m din motor køre, ved tophastigheden.
Jeg kender ikke max. o/m for din motor, men 5000o/m vil jeg mene, den skal ligge på.

Prøv evt at spørge på en ny propel her, de kan helt sikkert, vejlede dig i propelvalget,
http://www.rudespropeller.dk/

mvh jens

Mange tak Jens, det vil jeg prøve !

Anders M 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis