Garmin og Scanpilot

Hej...
Er der nogle kloge hoveder der kan svare mig på om man kan koble en Garmin 421 kortplotter til en gammel Scanpilot ah104 selvstyre???
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis stikene passer sammen eller ved hjælp af adapter.!
ja hvis bare det var stikkene der skulle sættes sammen, havde det nok ikke været nødvendigt med hjælp, det tror jeg godt jeg kunne ha´fundet ud af selv
men hvis du kender til en adapter vil jeg da gerne hører mere??
Hej

Det som er afgørende er, om din selvstyrer taler samme sprog som din Garmin plotter. Sproget hedder formentlig NMEA 0183 eller nyere version.

På min Garmin 420 er der ikke stik, men en masse farvede ledninger, som man skal sætte sammen med nogle andre ledninger på selvstyreren. Hvis alt svigter er der ikke andet at gøre end at læse brugervejledningen

Jeg håber du har en brugsforviring til din selvstyrer.

Hilsen

Ole Jeppesen 
Larsen 28 Søfie
Hejlsminde

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"

Min selvstyre er ca. 30 år gammel så jeg tror ikke umiddelbart, at de "snakker samme sprog" spørgsmålet er om man kan få noget til at "oversætte"pt får den signal fra et kompas.... men tak for svaret

Google kan (måske) være din ven - synes jeg for nogle år siden så et projekt, hvor "en eller anden" hollænder havde lavet sig et miniprojekt, hvor han havde kodet en miniprocessor til at oversætte fra NMEA til "noget intern kompasprotokol"
Men hvis ikke du ligefrem har reverse engineering og kodning af microprocessorer som hobby så ville en ny selvstyrer som kan NMEA sikkert være et bedre valg.
Kan da lige nævne, at den opsætning jeg har til at "køre" er en Garmin xl10 + DLS + selvstyrer - kørende så DLS genererer ruten til Garmin, som derefter via NMEA trækker selvstyren (alt via RS232)
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis