Stensætning - hvordan?

Hej. Jeg har en kolonihave hvor grunden hælder. Jeg har fået planet ud så grunden nu er i to niveauer, og vil have lavet en sten sætning foran niveauforskellen. Jeg ved dog ikke hvordan stenen skal ligge. Kan de holde jorden helt selv hvis de ligger rigtigt eller er det nødvendigt at bruge mørtel?

Håber på kyndig hjælp - hilsen den uerfarne

Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Halløj,


Er det en stensætning i natursten eller betonsten? Hvis natursten, så det bare at gå i gang med største sten nederst, og altid huske at tyngden fra stenen skal presse ind mod jorden. Ikke noget med at lade den store flade vende ude af, så bliver jordtrykket på et tidspunkt for højt, og stenen vipper ud. Tjek evt. min blog, hvor der lidt billeder fra da jeg først lavede stensætninger



www.havenivrold.blogspot.com



 

mvh

Lars

Follings løsning er ikke en rigtig stensætning, men nærmest en forstærkning af skråningen.

En stensætning er "en halv kirkegårdsmur" altså en næsten lodret mur som støtter en niveauforskel på grunden.
Hej Akselj,

Tro mig, det er rigtige stensætninger. Jeg kan godt se at billederne på bloggen ikke viser det særlig godt. Men der kommer flere indlæg på bloggen om dette emne, da de to viste faktisk bliver lavet om igen :-) og der kommer flere til

mvh
Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis