Jeg kan se at der relativt mange gange er snakket om sandfang her inde, men jeg kan ikke lige finde noget der matcher mit spørgsmål

Jeg har en faskine i haven, og stort set hver gang det regner så kan jeg se at der står vand oven på sandfangbrøndens dæksel, så den trænger nok til at bliver renset, mit spørgsmål er hvor meget sand der skal være i brønden, det virker ikke umiddelbart som om der overhovedet er noget sand i denne her, men det er meget svært at se bunden, dog følelses ikke det ikke sådan med et kosteskaf.
Igår fik vi et skybrud, og der kom derfor en del vand så der ved jeg at brønden var helt fyldt fordi jeg lukkede den op, idag (8timer senere) ser det så udsom om vandet igen står på et acceptabelt niveau omkring vandlåsen, men er det ikke lige lovligt langsomt at det siver ud i grunden / faskinen?
Er der nogen der har en principtegning eller noget af sandfanget som beskriver hvordan det fungere mht sandet, det giver ikke meget mening for mig at der bare skal ligge noget sand i bunden af brønden som ikke dækker udgangsløbet til faskinen, men omvendt man man dækker udganshullet så kan der jo heller ikke komme vand ud den vej, eller ihvertfald så løber sandet jo ud i udgangshullet?