MGM comfort pillekedel

Jeg leder efter et lille pillefyr til mit bryggers, og så et MGM comfort på Roskilde dyreskue. Det udemærker sig ved at have en lille pillebeholder på siden (100 l) så den ikke fylder meget mere end mit oliefyr. Det har ellers været en stopklods at få plads til pillebeholderen, da der ikke er så meget plads hvor det skal stå.
Det er bare så nyt at jeg ikke kan finde noget om det nogen steder. Er der nogen der kender til det, eller firmaet Liagro som leverer det?


Jeg leder efter et lille pillefyr til mit bryggers... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ktm: prøv www.pillemadsen.dk og se linket til fragtmanden lars i ribe. tager man største pris: 8 mm barlinek til 1550,-/pl. + fragt til sjælland 420,-/pl. får man mindre end 2000,-/pl. men her er rigelig plads til forhandling nedad, da priserne er 1 pl-pris. Jeg tror der er noget at gå efter for jer sjællændere. De er seriøse jeg bruger dem selv. Er I flere der går sammen er der kun et droptillæg ved forskellige aflæsningsadresser

 

Det kan da godt være, at jeg skulle kaste mig ud i endnu et forsøg på at regne noget ud!!
Men skrækken for at få 10 paller hårde piller, man ikke kan få gennem sneglen ligger jo noget dybt i ens sjæl.
De andre gange, jeg har prøvet, er det endt op i en masse omkostninger, som man ikke lige tænker over i første omgang, ikke mindst bøvlet med at skulle aftage et helt træk.

Med venlig hilsen
ktm

 

... så prøv med 6 mm, det gør jeg. samme indkøbspris og samme driftsøkonomi ... og underligt nok - mindre smuld. I en overgangsfase hældte jeg 2 sække 8 mm og een 6 mm på tanken. så kørte sneglen upåklageligt, men jeg gider ikke det blanderi. det var også kun en overgang, indtil alle hårde 8 mm var brugt. For øvrigt har jeg læst at adskillige leverandører henter de hårde piller igen og bytter uden muk.

 

Lidt off topic fra emne, men nu hvor ktm og uldal er inde på emnet, så mht. træpiller og priser øst for storebælt kan jeg kun anbefale biovarmesyd.dk som ligger i Nørre Alslev - jeg har lige bestilt 15 paller german pellets 8mm 896 kg/pl leveret for 1785 kr pr palle... det da ok leveret?

Nå men, blot en oplysning om en "østlig" pris :-)
danni= 896 kg er rundt regnet 75-80 kg for lidt pr. palle og prisen er naaaa... de koster ca. 1500/ton i tyskalnd + fragt og ved 15 pl. er 285 pr.palle nok lidt møj.
sidst, har du kigget på brændværdien?

 

Annonce
hehe.... Uldal - det er Sjælland - Det er saaaatme svært at få leveret træpiller til 2 kr/Kg herovre.. men "please do help me" hvis der er nogen som har en bedre løsning

Desuden er det ikke German pellets som jeg skrev - det er FLEX heat og første gang jeg skal prøve dem - tidligere brugt Lava Prem (L....) og sidste år Barlinek (mjaaa, OK)

Brændværdi skulle vist ligge omkring de der 4,5-4,9 ting tror jeg nok...
danni-drengen, www.pillemadsen.dk flexheat pris 1555 v/1 pl. hvis du rusker hans ører får du dem billigere.
Fragt: www.fragtshoppen.dk - lars tryller en lev. med returgods. Joe, danni. det er jylland og her "finder vi ud a'et" men vi hjælper gerne de tabte sjæle

 

ved godt at det er en lidt gammel tråd, men nu har jeg læst lidt frem og tilbage både her og andre steder på nettet, men bliver sgu næsten mere forvirret end klogere.
er lige blevet den lykkelige(håber jeg) ejer af et combifyr, når ikke jeg skal fyre med brænde er tanken selvfølgelig piller.
dem i nævner i denne tråd er de stadig de bedste eller har i andet i kan anbefale?
bor på sjælland.
på forhånd tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis