Hjælp !! Forskellige ventiltyper??

Pyh. Ville lige spare lidt penge og selv lappe cykel, men kan simpelthen ikke finde ud af det. Har ellers fundet en lap-cykel guide på nettet, taget slangen ud og skal til at pumpe den for at finde hullet. Men den netop indkøbte cykelpumpe, som er med 2 hoveder (et på hver side af stangen forenden - meget gæns type købt i Brugsen, kan jeg ikke få til at fungere.

Hvordan i alverden holder man pumpen fast på slangen (der er tom for luft) mens man pumper?? Gisp langt sværere end jeg troede?  Cyklen er en børnecykel købt i Kvickly, så mener det er med alm ventil..

Gad vide om der er nogen som har mod på at forklare mig det her? Ellers må jeg jo endnu engang tage til cykelhandleren.

Håber der er nogen som har tålmodighed med en cykel novice..

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ærgerligt, for så er det jo ikke noget én kan hjælpe med.
Overvejede ellers lige, mens jeg læste dit indlæg, hvordan man forklarer at man holder med to let adskilte fingre ovenpå ventilen mens man med tommel-, ringe- og lillefingeren holder pumpen, og pumper med den anden hånd, hvor alle 5 fingre bruges til at holde om håndtaget... Her kunne et billede sige mere end 1000 ord.
Det var vist meget godt du selv fandt ud af det.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej og tak for svaret alligevel.

Ikke helt sikker på at jeg kunne have fulgt din anvisning. Jeg fik min søn til at pumpe mens jeg holdte pumpen fast på ventilen :-) Det er sikkert også noget med at øvelse gør mester.

Tak
Birgit
Ellers skal jeg sikkert til Himmerland i løbet af den kommende uges tid, og så havde det jo næsten ikke været nogen ekstra vej at komme og vise dig hvordan man kan gøre det.
(Her kunne sættes en grinende smiley, men dem bruger jeg altså ikke.)

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ha ha ha.. ville da have været superservice.. Men flere udfordringer... Fik så slebet omkring hullet, og skulle til at sætte lappen på, så var limen helt tørret ind. Heldigvis havde Kiwi åbent til 22, så afsted gik det og fik limet lappen på, men igen det kræver nok også lidt øvelse... Der stod påfør i tyndt lag, men lappen ville overhovedet ikke fæstne, selvom jeg havde ventet de angivne 5 minutter. Nå men jeg endte med at komme mere lim på, og bagefter sætte et par poseklemmer over lap (og lim) og lade cyklen stå til i dag. Så får vi se i eftermiddag om det er tæt???

Nu er jeg stædig - skal simpelthen lykkes.

Det med at lime en lap på, er det eneste løsning for at lappe en cykel?

Birgit (har da godtnok haft cykel i mange mange år, men altid ladet andre om at ordne det besværlige - nu tager jeg kampen op!!)

Annonce
Man kan købe noget sprayskum på en lille dåse. Den skrues på ventilen og så pumper man slangen op.

Ulempen er at slangen nu ikke kan bruges hvis man punkterer igen. OG ikke mindst - hvis hullet er for stort så kan det ikke lappe hullet..

Der sidder noget plast/alu på lappen, har du taget det af?? Så lægger du slangen på noget fladt og gnubber forsigtigt med f.eks. dækjernet indtil plasten slipper lappen.. og så skulle den sidder der..

Jeg venter aldrig 5 minutter, kun lige til limen ser lidt tør ud.. men stadig klæber.

klik her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej og tak.

Hvis lappen ikke sidder ordentligt på, når jeg kommer hjem i eftermiddag, vil jeg prøve at påføre igen og så sætte lappen på kort tid efter.

Og ja, har pillet plastik af..

Tak for svar :-)
Og næste gang køber du bare limfri lapper så er der ikke alt det bøvl.
Lad bare den klare plastic sidde.
René
Det plast der sidder på er til det specielle hjul man kan købe.. med fast underlag ruller man det lille "lappehjul" frem og tilbage til plasten går løst.
Har man ikke et hjul kan man bruge sit dækjern eller den runde ende af en skruetrækker.. Lappen sidder rigtigt når den røde kant ser smeltet ud.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mange tak for svar :-) Ser ud til at slangen nu er tæt.. !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis