spartling af trækasse

hej alle

jeg er ved at lave en kasse af krydsfiner hvor der skal monteres nogen 19" fladskærme i.

jeg vil gerne have spartlet kassen i samlinger og skrue huller. måske enda fuldspartle hele kassen for et rigtig godt finish og så male der efter

men er der nogen der har erfaring med sådan noget. har søgt og søgt på nettet uden et enlig svar. nogen mener at man skal bruge alm auto spartel og nogen mener at man absolut skal bruge glasfiber spartel og nogen mener at man er nød til at beklæde kassen med glasfiber måtter og polyester for at det kan holde.

men en simpel spratling ville vel være nemmest

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bestille en flightcase. Så få du en krydsfinér kasse som du vil have den, med 1mm tyk laminat udvendig (mange farver), alu kantlister, stål hjørner, skum indeni - meget holdbar løsning og du sparer masser af timer på at spartle og slibe, male...
Det tager nok et par timer at bygge på et værksted.
flightcase er ikke løsningen. kassen som jeg skal have spartlet er i forvejen en kasse (indretning) inde i en flightcase og den måde kassen er bygget op på kan flight hjørner ikke bruges. ville også se tåbeligt ud i denne sammenhæng. men ellers tak for forslaget ;-)
Autolak ser meget godt ud på krydsfinér. Det kan du se her - min modelfly krop.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/163211

Der kommer nok revner med tiden i samlingerne. Det er lidt svært at undgå fordi det vil altid arbejde lige der. Fugtighed, temperatur, vridninger i kassen. Men det er meget lidt.

Jeg har lavet skabe af krydsfinér på et flightcase værksted før i tiden. De er blevet malet med matsort vandbaseret maling for at matche resten af "koncert udstyr" og bare for at give dem en anden farve. Små fejl på en mat overflade er meget mindre synlige end på en blank.
Vi har brugt polyester spartelmasse/plastik træ, til skrue hullerne og i samlingerne. Den suger enten maling på en lidt anden måde end krydsfinér, eller fordi træet rejser sig rundt om spartling pga våd maling, men små cirkelformede felter var synlige. Det var åbenbart ikke så vigtigt.

Flighcase hjørner findes også flade og kan klippes og afrundes hvis de er for store:-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også