Bygnings wiki

Har nu besluttet at lave en mindre bygnings wiki på min hjemmeside, hvor man kan få forklaret de forskellige fagudtryk men løber ind i, i forbindelse med byggeri.

Til at starte med skal jeg jo have det delt op i bygningsdele, også efterfølgende de forskellige bygningsdeles dele og funktioner.

Hvis nogen er frisk på at skrive lidt om nogle af disse dele og deres funktioner, så modtages de gerne med kyshånd..

Jo mere information jeg kan smide i den wiki, jo mere glæde kan alle få af den jo.

Vi har jo bla. snakket herinde om forskellen mellem stern/vindskeder osv.. et par gange, det ville jo være nemt med lidt tekst om billeder fremover, når man skal forklare forskellen, og hvor disse bygningsdele er placeret i huset.

Til at begynde med har jeg oprettet hovedkategorierne Tag, Loft, Væg, Gulv, Fundament.

Er disse hoved kategorier dækkende nok, eller skal der flere til... ?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil du så også beskrive en mahonig forlænger et knastudtræk og et synkroniseret øjemål
Skrevet af Håndværkeren på 05 jun 2011 12:51
Vil du så også beskrive en mahonig forlænger et knastudtræk og et synkroniseret øjemål

Kom til at tænke på en reklame - vistnok på TV2.

En køkkenmontør/tømrer havde lagt en forkert bordplade på - selvom der var bestilt mahogni.

" jaaa - det bliver mahogni med tiden" 

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Håndværkeren på 05 jun 2011 12:51

Nej, det var måske emner du ville skrive om....

Jeg tænkte mere generelt, så folk kan forstå hvad vi håndværkere snakker om, de fleste kender faktisk ikke forskel på de forskellige ting, det oplever jeg jo til hverdag, og ser vi også jævnligt herinde.

Det ville nok blive ret omfattende René hvis alle fag skal til det !
Eks. Når du tager habitten på har du så tænkt på at du har en Banan i nakken og Fisk i skuldrene, det er nogle af fagudtrykkene fra mit hverv
Skrevet af Håndværkeren på 05 jun 2011 17:56
Det ville nok blive ret omfattende René hvis alle fag skal til det !
Eks. Når du tager habitten på har du så tænkt på at du har en Banan i nakken og Fisk i skuldrene, det er nogle af fagudtrykkene fra mit hverv
Så omfattende ville jeg heller ikke lave det, laver det jeg nok selv bruger mest når for forklarer det over mail til mine kunder, også løbende tilføje sider som tingene dukker op, det er vil jo ikke være en wiki på over 100 sider om et par uger, men en wiki som løbende bliver større og større, som tingene dukker op, enten i min hverdag eller på LDS.

Det er bare de overordnede fagudtryk jeg ville skrive lidt om.
Annonce
Jeg forstår udmærket hvor du vil hen René, nu var jeg altså lige i drillehumør
Jeg synes det er en god ide, ja faktisk rigtig god ide.
Jeg kommer ofte selv i tvivl om fagudtryk der beskriver, hvad det er jeg fabler om. F.eks. volder de forskellige betegnelser i spærkonstruktioner mig til stadighed kvaler!
Jeg kan desværre ikke bidrage med noget intelligent.

Måske du kunne medtage en "light" udgave af tilsvarende inden for el evt. i samarbejde/henvisning til Steinaa og noget lignende inden for VVS??

Med venlig hilsen
ktm

Det er et genialt tiltag.. Hvis den bliver udbygget med en "spørgekasse" eller spørge mail, hvor man kan spørge til fagudtryk som du så udbygger basen med vil du med tiden få flere og flere hit og så vil det kunne betale sig at smide nogle google reklamer ind på... det kan løbe ganske godt op..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Google reklamer kommer der aldrig på min hjemmeside, eller mit forum... hader selv reklamer.

Men ja, hvis folk spørger til noget, så vil jeg tilføje det i Wikién løbende, så den bliver større og større...
Hvis du kigger på den reklamebanner der er i højreside og i bunden på denne side, så forstyrrer de ikke..

Min søn har en side hvor han har anmeldt nogle få ting og ikke ret mange klik på reklamerne da givet et mindre beløb.

Men selvfølgelig så vil de fleste link være til konkurrenter fordi du jo skriver om hvad konkurrenterne også sælger..

Men får du masser af klik kan du måske få ekstra rabat der hvor du selv handler hvis du har deres reklame på siden..

Men ja det var bare et forslag..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere